מערכת אתר צה"ל

תואר ראשון
אם טרם השלמתם את חובותיכם האקדמיים, על מפקדיכם לאפשר לכם להשלימם בשנה הראשונה לשירותכם. לאחר השלמת התואר יש לפנות למפקדיכם ולגורמי הסגל ביחידה, כדי להזין את התואר במערכות. הזנת התואר במערכות הצבאיות תשפיע על שכרכם בקבע.

תואר שני
יציאה ללימודי תואר שני כבר בשנת החובה השנייה היא הטבה ייחודית הניתנת לעתודאים. אם ברצונכם לצאת ללימודי תואר שני, דעו כי עומדת לכם הזכות הזאת - בכפוף למדיניות היעדרות מוגדרת. שימו לב: הטבה זו ניתנת רק לאחר סיום קורס קצינים, למעט במקרים חריגים.


גמול השתלמות
גמו"ש (גמול השתלמות) הוא תוספת שכר לאנשי קבע אשר עברו קורסים והכשרות המזכים בכך. ישנן שתי דרגות גמו"ש: גמו"ש א' וגמו"ש ב'. יציאה לקורס קצינים ולהשלמה חילית תזכה אתכם בגמו"ש א', וביכולתכם לצבור שעות הכשרה נוספות עבור גמו"ש ב'.
בקשו ממפקדיכם לצאת כבר בשירות החובה להשתלמויות ולקורסים.

מעטפת פרט
לעתודאים תנאי תש ייחודיים:
החזר שכר דירה, החזר הוצאות רכב, קורסים, ימי השתלמויות ועוד.
שימו לב, חלק מההטבות ניתנות רק לאחר קורס קצינים. שאלו את גורמי הת"ש על זכויותיכם.

קצונה
מסלול העתודה האקדמית הוא מסלול קצונה. לאור זאת, אתם עשויים להיות מתועדפים לקורס קצינים כבר בשנה הראשונה לשירות החובה - בכפוף למעבר מבדקי קצונה ולצורכי היחידה.

דמ"ח
דמ"ח (דירוג מחקר) הוא תוספת שכרית שזכאים לה קצינים אקדמאים בתפקידי מחקר טכנולוגי. שאלו את מפקדיכם או את גורמי המשאן ביחידה אם אתם זכאים לה, ומהו התהליך הנדרש לכך.

לאיגרת ראש מנט"א לחצו כאן