אחרי 8 חודשי מלחמה באוקראינה - החיילים והמשפחות זכו לאיחוד מרגש

חיילים רבים לא רואים את משפחותיהם לתקופות של שבועיים או אפילו שלושה, אבל 19 החיילים האלו לא ראו את משפחותיהם 8 חודשים לפחות. לאחר תקופה ארוכה של דאגה רבה ליקיריהם, זכו המשפחות להתאחד - צפו בהצצה לרגע המרגש

20.10.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

עריכה: רומן לירנר

לפני מספר שבועות יצאה לדרך משלחת מיוחדת במינה, במסגרתה 19 חיילים וחיילות הוטסו למולדובה כדי לפגוש את משפחותיהם- שנמצאים עמוק בתוך המלחמה באוקראינה.

24 שעות של נסיעות וטיסות מלאות בהתרגשות וגעגועים, הסתכמו לרגע אחד - החיילים ומשפחותיהם זכו סוף כל סוף להיפגש. חלקם לא התראו מאז פרוץ המלחמה, ואחרים לא נפגשו מאז שילדיהם עלו לישראל כדי להתגייס. ובמפגש מיוחד שכזה - אף אדם לא נשאר אדיש. 

הדרך למולדובה לא הייתה פשוטה והבירוקרטיה הייתה רבה. כל אחד מבני המשפחה היה צריך לקבל אישור מיוחד כדי לצאת מהמדינה. כדי שהכול יעבוד כמו שצריך, הקרן לידידות ואגף כוח האדם עבדו לילות כימים, ארגנו הסעות ואישורים לכל המשפחות.

במשך חמישה ימים טיילו המשפחות המאוחדות ברחבי מולדובה, ביקרו באתרי מורשת יהודים בקישינב והתאספו לארוחת חג משותפת.

אך כמו לכל דבר, גם למסע הזה היה סוף - אחרי חיבוק אחד אחרון, נפרדו החיילים ממשפחותיהם וחזרו לארץ. המפגש אמנם נגמר, אך החוויות שצברו יחד ילוו אותם לתמיד. על כך הם מספרים:

יאווה גוטמן, חובשת

"כל כך התרגשתי ברגע שהודיעו לי שאני טסה לראות את אמא וסבתא שלי. לא יכולתי להאמין שזה קורה אחרי שנה וחצי שלא ראיתי אותן".

לאחר נסיעה של 24 שעות הן הגיעו למולדובה. "המפגש היה מאוד מרגש, בכיתי מרוב אושר. היו לנו רק שלושה ימים יחד, אך ניצלנו כל רגע. אני מודה לכל בן אדם שלקח חלק במשלחת המדהימה הזו, ונתן הזדמנות לחיילים בודדים כמוני לראות את משפחתם גם בזמנים קשים שכאלה״.

דוד, חטיבת גולני

"כבר מעל לשנתיים לא ראיתי את המשפחה שלי. לפני כמה שבועות יצרו איתי קשר ואמרו שניתנת לי האפשרות לפגוש אותם. זו זכות עבור כולנו לראות את המשפחות שלנו בזמן לא פשוט שכזה, ואנחנו מודים מכל הלב על המפגש הזה".

ליסה אזבורובסקי, לוחמת בחיל האיסוף הקרבי

"לא נפגשתי עם אמא שלי בדיוק שנה ואני לא יודעת כמה זמן לא ניפגש שוב. היה מרגש מאוד לבלות איתה כמה ימים. זכינו להסתובב הרבה בעיר ולצבור חוויות. הדבר הכי חשוב הוא שהייתה לי הזדמנות להמתיק  לאמא שלי את המציאות שהיא חיה בה כרגע".