הצטרפנו למסע עד לכינרת - ולמדנו דרך הרגליים

כשמדברים על מחו"ה אלון מיד חושבים על עולים חדשים, הדרכה וחינוך, ופחות על מסע מפרך כמעט באורך של מסע כומתה. הצטרפנו לחגיגות יום ההולדת ה-36 של הבסיס וראינו איך המפקדים והמפקדות שנותנים מעצמם כל כך הרבה - הפעם מקבלים בחזרה

13.04.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

ביום יום מגיעים אליהם חיילים ממגוון רחב של אוכלוסיות: ממתגייסים טריים מכל העולם, דרך חיילים שבאמצע התפקיד יצאו לקורס גיור, ועד לותיקים שמשלימים 12 שנות לימוד לקראת סוף השירות.

אך בשבוע שעבר הוחלט לעצור את כל העבודה השוטפת בבסיס מחו"ה אלון ולהקדיש יומיים שלמים אך ורק לסגל. "כל השנה הם נותנים מעצמם כל כך הרבה בשביל לעזור ולשפר את החיילים שלהם, עכשיו הגיע הזמן שהם יקבלו בחזרה", משתפת סגן רוני נדלר, המד"רית של היחידה.

בכל שנה נחגג במחו"ה אלון "חג היחידה", או בשם אחר, יום הולדת לבסיס. בשנה שעברה לכבוד יום ההולדת ה-35, החליט מפקד הבסיס, סא"ל אביחי שגיא, להפוך את החגיגות לקצת יותר מיוחדות ולצאת למסע משותף שכולל את כל 500 המפקדים והמפקדות בסגל. אך בזמן שהאדם מתכנן תוכניות, מזג האוויר צוחק - וביום המסע נרשם עומס חום כבד שאילץ אותם לבטל הכול.

לסגן נדלר היה ברור שהמסע הזה לא הולך לפח, ובחג היחידה ה-36 דאגה להוציא אותו לפועל. "הלכנו מהבסיס ועד לכינרת, בסך הכל 21 קילומטרים", היא מתגאה, "הוא התחיל בשער הבסיס ונגמר בבית יגאל אלון, שעל שמו נקראת היחידה".

ההכנות למסע התחילו זמן רב מראש, וכללו לא פחות מ-7 מסעות מקדימים. "בנינו תוכנית אימונים מפורטת", מסבירה סגן נדלר, "בכל שבוע היה אימון שונה, והחיילים אפילו נדרשו לעבור בוחן של שישה קילומטרים".

בערב שקדם למסע, החגיגות כבר היו בעיצומן, בטקס מרגש מלווה בשירים, חלוקת תעודות למצטיינים וארוחת ערב חגיגית. "כולם לבשו מדי א', הייתה ממש תחושה של ערב חג באוויר", היא מוסיפה.

לעומת השנה הקודמת, הפעם מזג האוויר היה מושלם לטיול. הם יצאו בחמש בבוקר בקבוצות מעורבבות - בכל קבוצה היו מפקדים ומפקדות ממגוון מקצועות היחידה. "הם אומנם משרתים באותו בסיס, אבל בגלל המגוון הגדול של התפקידים הם בקושי מכירים זה את זה. פה הייתה לנו הזדמנות לתת להם להיות ביחד במשך יום שלם, להכיר ולהתגבש".

הם טיילו בנופי הגליל, עברו הרים, גאיות ונחלים. בסוף היום, אחרי שכבר בקושי הרגישו את הרגליים, הגיעו כולם לביתו של יגאל אלון, שם נגלו לנופה המרהיב של הכנרת. אחרי שיחה של מפקד היחידה, הם עלו בחזרה לבסיס, עייפים אך מרוצים. סגן נדלר מסכמת: "לפני כמה ימים העברנו סקר בין החיילים על החוויה שלהם מהמסע. קיבלנו תשובה חד משמעית - חייבים לעשות אותו שוב בשנה הבאה".