למי ניתן לפנות במקרה של מצוקה נפשית?

05.06.23
מערכת את"צ

מצוקה נפשית היא מצב של סבל רגשי כתוצאה מחוסר התאמה בין הדרישות המופעלות על האדם לבין יכולתו להתמודד ולהסתגל אליהן. חיילים רבים מתמודדים במהלך שירותם עם קשיים ולחצים, אשר עלולים להעיק מבחינה רגשית ולפגוע בתפקודם היומיומי בבסיס ומחוצה לו.

אם את/ה חש/ה חרדה או מצוקה נפשית, אל תישאר/י עם זה לבד! ניתן להקל את המועקה הרגשית על ידי שיתוף אדם מבין ותומך בקשיים ובלחצים הללו.

כדי לקבל סיוע נפשי ותמיכה רגשית ניתן לפנות למפקדיך, לקב"ן היחידה או לגורמי הרפואה בצה"ל
ראשית, ניתן לפנות לקצין בריאות הנפש. קב"ן הינו קצין מקצוע בעל הכשרה ייחודית מתחומי העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה הפועל במסגרת מערך בריאות הנפש בצה"ל. זכותו של כל חייל לפנות לקב"ן לפי רצונו.

הפנייה מתבצעת דרך הציר הפיקודי של המשרת או דרך גורמי הרפואה. ניתן לפנות גם באופן עצמאי.

הקב"ן מחויב לשמור על סודיות רפואית ואסור לו להעביר מידע לגורמים אחרים, אלא במצבי סיכון לחייל עצמו ו/או לאחרים.

*שימו לב - חייל/ת זכאי/ת לפגוש קב"ן גם ללא חוו"ד מפקד/ת!

בנוסף, ניתן לפנות לקו של עמותת ער"ן, המעניקה שירות התנדבותי המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, בצורה אנונימית ומיידית, 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע. ער"ן כאן עבורכן ועבורכם למתן סיוע נפשי ראשוני לכל משרתות ומשרתי צה"ל: חיילות וחיילים בשירות חובה וקבע.

ניתן לפנות לקו הסיוע לחיילים ולחיילות בטלפון 2201* בכל שעות היממה 
ובאמצעות הוואטסאפ במספר 052-845-1201
ער"ן - קו הסיוע: 2201* או 1201 שלוחה 5 באמצעות צ'אט אונליין.

כמו כן, ניתן לפנות למוקד קפ"ץ 24/7 לאורך כל ימות השנה בכל נושא ועניין הקשורים לשירותך הצבאי.
מוקד קצינת פניות הציבור: 1111 שלוחה 5 ולאחר מכן שלוחה 4, או למוקד מקול הלב: 6690*.