קורס שהופך לוחמים למנהלי המוצר הטובים ביותר בעולם

איך מחברים פתיחת זיג ו-M4 לאב-טיפוס ופיתוח מערכות דרמטיות בצה"ל? תכירו את מסלול Product Go - הכשרה למקצוע מנהלי מוצר טכנולוגיים - שהחל לפני מספר שבועות מתחת לרדאר במסגרת תוכנית "לוחמים להייטק" מבית עמותת עתידים בשיתוף פעולה עם עמותת בוגרי ממר״ם וחברת מטריקס DNA

01.09.24
מערכת את"צ

איך מחברים פתיחת זיג ו-M4 לאב-טיפוס ופיתוח מערכות דרמטיות בצה"ל? תכירו את מסלול Product Go - הכשרה למקצוע מנהלי מוצר טכנולוגיים - שהחל לפני מספר שבועות מתחת לרדאר במסגרת תוכנית "לוחמים להייטק" מבית עמותת עתידים בשיתוף פעולה עם עמותת בוגרי ממר״ם וחברת מטריקס DNA.

המסלול הייחודי הינו חלק מה תוכנית המטכ"לית לשילוב לוחמים בטכנולוגיה עם שחרורם מצה"ל שמפעילה מנהלת שער לעתיד באגף כוח האדם והפעם - הותאם המסלול למשרתי המילואים. לקורס הראשון התמיינו למעלה מ-200 משרתי מילואים מהמערך הלוחם מתוכם נבחרו 21 לוחמות ולוחמים בגילאי 24-31 שלחמו במלחמת חרבות ברזל.

מסלול ניהול המוצר נפתח לראשונה במסגרת תוכנית" לוחמים להייטק" במטרה לממש את הפוטנציאל של שילוב לוחמים עם ניסיון משדה הקרב במערך הטכנולוגי של צה״ל.

לרוב המעבר מהדרג הלוחם בקצה לא מתאפשר לתפקידים טכנולוגיים אבל התוכנית מהווה גשר לצמצום הפער התעסוקתי בין משרתי המערך הלוחם לבין משרתי היחידות הטכנולוגיות. דווקא מלחמת חרבות ברזל פתחה את השער לרווחה והיתרון שמביאים הלוחמים לאחר חודשי לחימה ארוכים אל המערך הטכנולוגי יעצימו את החיבור ושיתוף הפעולה.

שיתוף הפעולה הייחודי מייצר הכשרה מותאמת ברמה גבוהה עם פתרון העסקה ושילוב בפרוייקטים צה״ליים. ״המטרה של מנהל המוצר היא לאתר את הפערים בשטח, לנתח אותם לעומק וכמובן למצוא את הפתרון הטכנולוגי הנכון והמתאים״, משתפת רס״ן נ׳, אחת המנטוריות בתוכנית, ״ואין מי שמבין את שדה הקרב טוב יותר מהלוחמים

בחלק הראשון הלוחמים למדו מבואות בעולם ההייטק במטרה להרחיב את הידע המקצועי והמיומנויות הרכות שלהם. בחלק השני נלמדו העקרונות לעבודת מנהל המוצר, תהליכים ותפיסות, כלים ומתודולגיות. לאחר חלק זה שמסתיים השבוע ישובצו הלוחמים כמנהלי מוצר ביחידות הטכנולוגיות ביחידת לוטם באגף התקשוב אך ימשיכו לקבל ליווי מהמנטורים שלהם לאורך השבועות הראשונים בתפקיד.

בעקבות הצלחת ההכשרה נפתח לאחרונה מסלול נוסף ייעודי לפצועי חרבות ברזל. 23 לוחמים - קצינים, משרתי מילואים וחיילי חובה יוכשרו כמנהלי מוצר וישובצו בחט"ל, אשר מובילים את הפרויקט ומפקדים על ההכשרה. הלוחמים הפצועים ילוו במהלך השירות ע"י מנטורים מיחידת המילואים של החט"ל לאורך השירות ועם שחרורם לשילוב בתעסוקה.