קבלו את הקצינים הקרביים החדשים של זרוע היבשה

392 צוערים סיימו היום את קורס קציני היבשה האחוד - ובקרוב יהיו אלו שיובילו את הלוחמים של צה"ל

28.06.17
מערכת אתר צה"ל

היום (רביעי) התקיים טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד, מחזור 48, בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון. הטקס נערך בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה יניב אלאלוף ואורחים נוספים. 

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי ראש המטה הכללי. החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

"בתחילת שנה זו אירע פיגוע טרור חמור בארמון הנציב בירושלים, בו נפלו שלושה צוערי בה"ד 1 - סג"ם ארז אורבך זכרונו לברכה, סג"ם שירה צור זכרונה לברכה, סגן שיר חג'אג' זכרונה לברכה וקצינת החינוך סגן יעל יקותיאל זכרונה לברכה", אמר הרמטכ"ל בטקס והמשיך: "בחיבור המתאר את תפיסת בפיקוד שלה, כתבה יעל ז"ל: 'אני מאמינה כי צריך אנשים טובים בתפקידי מפתח בצה"ל, צריך אנשים אכפתיים בעלי רצון לשנות'".

"דרגות הקצונה שאתם מקבלים מסמלות מעל הכל את האחריות הפיקודית שתישאו החל מהיום", הוסיף הרמטכ"ל, "האחריות לבצע את המשימה לאור המטרה ולעשות מאמץ עליון כדי להחזיר את פקודיכם הביתה בריאים ושלמים. האחריות להכשיר את פקודיכם כלוחמים מקצועיים ונחושים הפועלים על פי רוח צה"ל, היא אחת המשימות המרכזיות שלכם".

"עליכם", הדגיש רא"ל איזנקוט, "חלה החובה ליזום, להפגין עצמאות מחשבתית ולפעול תוך מעורבות, הפעלת שיקול דעת מעמיק ונחישות. האתגרים הביטחוניים שמולם עומדת מדינת ישראל, מחייבים אותנו לבסס את החוד הלוחם של צה"ל ככשיר, חד ועוצמתי. התוספת היום של 392 צוערים וצוערות היא תוספת משמעותית לעוצמה ולחדשנות של צה"ל. הניצחון במערכה הבאה ישען על איכות המפקדים העומדים כאן - ועל מוכנותם ליום פקודה. מתוך הבנה זו הגדלנו את היקף האימונים ואנו פועלים כל העת כדי לשפר את האיכות והדריכות של צה"ל".

הקורס במספרים:

  • את הקורס סיימו בהצלחה 392 צוערים, מתוכם 27 צוערות.
  • 52% מהצוערים מתגוררים בערים, 15% מתגוררים ביישובים קהילתיים, 12% הם בני מושבים ו-5% מתגוררים בקיבוצים.
  • 73% מהצוערים לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות.
  • 6% מהצוערים הם בני ישיבות הסדר.
  • 5% מהצוערים נשואים.
  • 12% מהצוערים לא נולדו בישראל.

הערים המובילות במספר הקצינים במחזור זה הן ירושלים, חיפה, מודיעין, פתח תקווה ורחובות.