טקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד מחזור 52

25.10.18
מערכת אתר צה"ל

טקס סיום קורס קצינים קרביים אחוד – מחזור 52, התקיים היום (חמישי), בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון, בו הוענקו דרגות הקצונה לצוערי הקורס.

הטקס נערך במעמד סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, ובנוכחות מפקד בית הספר לקצינים, אל"ם גור שרייבמן, משפחות הבוגרים, חברים ואנשי זרוע היבשה.

במסגרת השלמת הקצונה, קיימו הצוערים את סדרת הקרב המשולב אותה עוברים צוערי השלמות הקצונה של חילות זרוע היבשה ללחימת צוות קרב פלוגתי. בה, לומדים כל צוערי כוחות היבשה על הפיקוד הטקטי בשדה הקרב המודרני, כמו כן, הם מתנסים בתצוגת יכולות בה פועלים בשיתוף כוחות אוויר, איסוף קרבי, כוחות שריון, חי״ר, הנדסה ותותחנים.

תצוגת התכלית בשיתוף פעולה של כל הכוחות הנה הכנה ממשית לשדה הקרב - כך מתכונן צה"ל לתת מענה מיטבי ומותאם לאתגרים העכשוויים וליכולת המשתנה של האויב. החל משלב ההשלמה החיילית מכינים את קציני העתיד ללחימה באוויר, בים וביבשה.

לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן הרמטכ"ל. החל מיום ראשון עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו.

"מתוך סערת הקרבות הקשים של מלחמת העצמאות ומחיר עצום בקורבנות ונפגעים, נולדה המדינה", פתח בדבריו סגן הרמטכ"ל, אלוף כוכבי. "השגשוג וההצלחה לא היו מתקיימים אלמלא חומת המגן שבנתה לעצמה מדינת ישראל ובקדמתה צה"ל, שעשור אחר עשור בלם את התקפות האויב".

"האתגרים הביטחוניים אמנם השתנו", מודה אלוף כוכבי, "אך לא פחתו ובחלק מהמקרים הפכו מורכבים יותר: צה"ל מתמודד עם חמש זירות, כשברובן אויב המפר במכוון את הדין הבין לאומי ומתעלם ממוסר וערכי אנוש. חמש זירות ועוד אחת מרכזית – איראן, המזינה חלקים רבים מהטרור במזרח התיכון ומערערת את יציבותו".

"למודי ניסיון אנו, מתכוננים, מתעצמים ומתאמנים כל זאת ללא הפסקה. עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם הקצינים הצעירים מצטרפים אליו", אמר סגן הרמטכ"ל. "על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות שמבטאות אחריות כבדת משקל. ברכתי והערכתי לכל אחד מכם".

"נבחרתם מבין רבים, סיימתם מסע ארוך ותובעני ובסופו אתם מצטרפים למשפחת הקצונה", בירך אלוף כוכבי. "זכרו, קודם להיותכם אנשי מקצוע אתם קצינים וקצין זו לא דרגה אלא תכונה. קצין לא רואה לנגד עיניו בעיות, אלא אתגרים שהוא נחוש לפתור ויהי מה".

"המשימה המוטלת על כולנו הופכת מורכבת מיום ליום", ציין אלוף כוכבי. "במצב עניינים מסוג זה, נודע מקום מכריע למקוריות ולחדשנות. לשם כך, אל תסתפקו בקיים ואל תקבלו דבר כמובן מאליו. דבקו במטרה, אך הטילו ספק בשיטה והטילו ספק גם בדרך".

"אל תקבלו כל נורמה קיימת, אלא הציעו אלטרנטיבה. אל תצמדו למנהג הנוהג אלא הנהיגו", פסק אלוף כוכבי. "בשם הרמטכ"ל, המטה הכללי ובשמי, ברכות למשפחות וברכות לכם, קציני צה"ל החדשים. צאו להגן על העם הזה, אנחנו סומכים עליכם, עלו והצליחו".

"כאן בבה"ד 1, בלב מישור הרוחות בנגב, מנשבת רוח צה"ל. על רחבת המסדרים עומד מיטב הנוער שהגיע מכל קצוות הארץ ובכל גווני החברה הישראלית", סיפר מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק. "גברים ונשים היודעים דבקות במשימה מה היא. הם החליטו לפעול בכל דרך לחיזוק המשך קיומו לעד של מפעל התקומה של מדינת ישראל".

"הם מיישמים הלכה למעשה את ערך הרעות, החוצה זרמים, עדות, דתות ומגדרים", הצהיר אלוף ברק. "הם, הגברים והנשים שהופכים היום למפקדי מחלקות לוחמות בצבא ההגנה לישראל".

"קצינים, קצינות, זכרו שגורל המערכה בידכם, אהבו את אנשיכם, הכינו אותם לקרב בדרך נחושה, מקצועית ובלתי מתפשרת", אמר אלוף ברק. "היו כעמוד אש לפני המחנה וקיימו תמיד את המשפט החקוק מזה חמישים שנים פה בבה"ד 1, 'ממני תראו וכן תעשו'".