יצאנו לסיבוב ראשון במרפאה החדשה של בה"ד 1

כל מי שעבר בבה"ד 1 בשנים האחרונות בטח הבחין באתר בנייה שהלך והתפתח שם. ממש בקרוב, יוכלו הצוערים לקבל מענה רפואי ברמה הגבוהה ביותר, עם מבנה חדש שכולל ציוד מתקדם, מרפאת שיניים, בית מרקחת מסודר, מתחם בריאות הנפש ומכון פיזיותרפיה. ומה לגבי ההמתנה לרופא? קצרה ונוחה הרבה יותר

26.11.19
בתיה ואן זיידן, מערכת אתר צה"ל

"המרפאה החדשה שנפתחת בבה"ד 1 היא בשורה גדולה עבור המשרתים והמשרתות", כך פותח בפנינו סא"ל ערן מסס, ראש ענף הלוגיסטיקה בביה"ס לקצינים. "היא תספק לצוערים מענה רפואי רחב יותר - והחדשות הטובות שהיא צפויה להתחיל לפעול כבר בחודש הקרוב".

"המבנה הישן היה בן 60 שנה, התשתיות התיישנו והיה ברור לכולם שזה הזמן לשדרג", ממשיך סא"ל מסס. "לכן, כחלק מפרויקט 'מתיחת פנים' שהחל בבה"ד, שמטרתו לשפר את פני המקום ואת נוחות המשרתים, בחמש השנים האחרונות עמלו על הקמת מבנה חדש לחלוטין בהובלת אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, שיעמוד בצרכים הרפואיים הנדרשים".

למול התשתית החדשה, גם ניתן דגש על היבטי הציוד הרפואי החדיש והמתקדם ביותר. "המבנה החדש יכלול חדרי רופא, מרפאת שיניים, מתחם בריאות הנפש ומכון פיזיותרפיה", מפרט עוזר קצין הרפואה הראשי, סא"ל שי צוקרמן. "החדרים החדשים מרווחים ומוארים, זמני ההמתנה לתור לרופא צפויים להתקצר, ובקרוב יוכלו להזמין תור במערכת זימון תורים מתקדמת".

אפשר גם לחייך לרווחה. מרפאת השיניים התחדשה בכיסאות מתקדמים לטיפולים השונים. ובכלל, חווית ההמתנה לרופא צפויה לעבור שדרוג. במסדרונות הוקצו כיסאות נוחים ומסכי טלוויזיה כדי להעביר את הזמן. חדר התרופות הפך להיות בית מרקחת של ממש עם מקומות אחסון ייעודיים, מה שיאפשר למצוא את התרופה הרלוונטית במהרה ולשמור על הסדר.


בגולת הכותרת - מכון פיזיותרפיה חדש שהוצב בחדר אשר נועד במיוחד עבור תרגילים. המקום יכלול אביזרים מתקדמים ומקלחות כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר. "המטרה היא שכלל הצוערים הזקוקים לטיפול פיזיותרפי יקבלו אותו בבה"ד עצמו, ללא צורך בנסיעה למקומות אחרים בשבילו", מוסיף סא"ל מסס.


שאלה אחת נותרה פתוחה - מתי? המרפאה צפויה להתחיל לפעול עם תחילת שנת 2020 החדשה. פרט למשרתי הבה"ד, המקום יספק מענה רפואי מרחבי לחיילי הבסיסים הסמוכים ובעת הצורך גם לאזרחים הנזקקים לכך באזור. הסיוע יתאפשר בעזרת האמבולנס החדש של המרפאה, שהגיע כחלק משדרוג מערך האמבולנסים של חיל הרפואה למשוכללים יותר.

"מרפאת בה"ד 1 ע"ש יוסף פיליפ ואווה גרבר מוריסון ז"ל, היא תולדה של חזון ואנשים יקרים שתורמים את היקר להם עבור חיילי וחיילות צה"ל", מדגיש סא"ל צוקרמן. "בדרך זו יכולנו להקים מחדש מרפאה בסטנדרט גבוה מאוד, ויש כאן הזדמנות להודות לתרומתו של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF)".


בטקס גזירת הסרט נכחו מנהל FIDF בישראל, תא"ל (מיל') אפי עידן, מנהלת סניף מיאמי והסביבה של הארגון, דינה בן-ארי, ומרים יעקובי, הנאמנה של עיזבון מוריס וסניף מיאמי.


השינוי הזה הוא רק יריית הפתיחה מבחינת החידושים שצפויים לעבור בקרוב בביה"ס לקצינים. במטרה לשפר את החזות ותנאי השירות, מגורי המטה של המפקדים הבכירים שופץ גם הוא ונכנס לשימוש. בהמשך מספרים לנו כי מתוכננים שיפוצים נוספים כמו הקמת מבנה הדרכה ומועדון לרווחת הפרט, בניית סככה לבריכה (החדשה) ושדרוג אולם הספורט.

"ניהול התכנון ההנדסי של המרפאה והפיקוח על בנייתה בוצעו ע"י אגף ההנדסה והבינוי במחוז נגב", מציין סא"ל חסיב חשאן, ראש ענף הדרום באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. "מרפאה 'תאומה' תיפתח בחודשים הקרובים במחנה סיירים, ואחת נוספת נמצאת בשלב התכנון ההנדסי במחנה נפח שברמת הגולן".


"כרע"ן לוגיסטיקה אני רואה בכך התחלה התפתחותית של הבה"ד מבחינת תשתיות המבנה, וזאת בשביל לתת לצוערים את המעטפת הטובה ביותר כדי שיבצעו את משימתם ויכשירו אותם לתפקידים להם מיועדים - להיות קצינים בצה"ל", מסכם סא"ל מסס.