קק"ץ אחוד מחזור 56 הגיע לסיומו

היום (חמישי), התקיים טקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים במצפה רמון, בו הוענקו דרגות קצונה לצוערי הקורס. הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד בית הספר לקצינים, אל"ם גיא לוי, קציני החיל הראשיים, משפחות הבוגרים, חברים ואנשי זרוע היבשה

19.02.20
מערכת אתר צה"ל

כחלק מהשלמת הקצונה, הצוערים קיימו את סדרת הקרב המשולבת בה התנסו בתרחישים הדורשים שיתוף כוחות אוויר, איסוף קרבי, שריון, חי״ר, הנדסה ותותחנים. בנוסף, העמיקו את הלמידה בתחום הפיקוד הטקטי בשדה הקרב המודרני. סדרת הקרב המשולבת מהווה הכנה ממשית והכרחית לשדה הקרב ודרך תרגול למתן המענה הטוב ביותר אשר מותאם לאתגרים העכשוויים, וליכולת המשתנה של האויב בכל הגזרות.
 
לצוערים הוענקו דרגות הקצונה סגן-משנה ודרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר. החל ממחר, עתידים הבוגרים להשתלב בתפקידי הקצונה בכל היחידות הקרביות של צבא היבשה.

"הדרך שאתם מתחילים היום, כקצינים בחוד הלוחם של צה"ל, מביאה עמה אתגרים רבים", אמר אמר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר. "פעילות צה"ל בשגרה או בשדה הקרב תהיה מעתה בהנהגתכם- ובכם, בין היתר, תלויים פני המערכה הבאה. כקצינים, אתם תובילו את פקודיכם לחתור לניצחון ולהכריע בכל מפגש עם האויב, ולצד זאת, תישאו באחריות לדאוג לחייליכם ולעשות כל מאמץ להחזיר אותם הביתה בשלום".

"בשדה הקרב ולאורך הגבולות, בצפון ובדרום, בחירום ובשגרה, אתם תידרשו לקבל החלטות מכריעות בזמן אמת, לפעול בקור רוח ולהשרות על חייליכם ביטחון. כך תרכשו את אמונם וכך תבססו את מעמדכם כמפקדים. אתם נכנסים לתפקיד שדורש התאקלמות מיידית למציאות המשתנה בסביבה המזרח-תיכונית".

"אין לנו פריווילגיה לאבד ערנות ואין זמן להרפות מהערכת המצב, משיפור מוכנות ומעשייה מבצעית שוטפת. יחד עלינו להמשיך ולהבטיח את עצמאותה וביטחונה של מדינת ישראל לנוכח כל איום או מפגש עם האויב ועלינו לשמר את יתרוננו האיכותי במזרח התיכון. האתגרים ממשיכים להיות מורכבים, כל דור ואתגריו הביטחוניים: חמאס בגבול רצועת עזה, הטרור באזור יהודה ושומרון, חיזבאללה בלבנון, איראן וניסיונות התבססותה במרחב- כל אלו מנסים לערער את תחושת הביטחון של אזרחי המדינה ולשבש את שגרת חייהם. מולם אנו ניצבים כחומה בצורה, ערוכים לכל תרחיש, ערים לאיומים השונים ומוכנים להגן ולתקוף בעוצמה כל אויב המבקש לפגוע בנו".


"כדי להבטיח את עליונותנו בכל הזירות, נמשיך לשכלל ולחזק את צה"ל, לפעול במקביל בזירות השונות ולמקסם את יכולותינו באמצעות מימוש עיקרון הקרב המשולב הרב-זרועי בכלל החזיתות. כלל הכוחות בשדה הקרב פועלים באופן משולב ומתואם למען המטרה המשותפת- ניצחון. לא נוכל לממש את ייעודנו ללא כוח יבשתי איכותי, חזק ועוצמתי. אתם חוזרים כמפקדים לכוחות השונים- שריון, חי"ר ותותחנים, הנדסה ואיסוף קרבי, מערך הגנת הגבולות, כוחות קומנדו ויחידות מיוחדות. אלו כוחות מובחרים ממיטב האיכות האנושית היודעים לתמרן ולהגן, לתקוף בתעוזה ולהסתער בתחבולה".

"אתם מביאים עמכם יכולות פיקוד ומנהיגות, אלתור והסתגלות, כושר ביצוע גבוה ומחשבה ביקורתית ורעננה, שיחזקו את כוחות היבשה, כושר התמרון ויביאו לניצחון בכל מערכה. האמון שרוכשת החברה הישראלית בצה"ל תמיד היה וימשיך להיות יסוד מרכזי ביכולתנו למלא את משימתנו".

"אמון זה נשען על האמינות של משרתיו, על נאמנות והדיוק אליו אנו מחויבים. בין חשיבה ביקורתית ותחקור עצמי, בכל אלו אין ולא תהיה פשרה. מכם הקצינים, ביחד עמנו, הפיקוד הבכיר, נדרשת הקפדה יתרה על כלל סוגיות. צה"ל תמיד היה וכך ימשיך להיות גוף שמטרה ושיקול אחד בלבד לנגד עיניו- הגנה וביטחון לעם ולמדינה, גורם נקי מקצועי וענייני כצבא היונק כוחו מהעם - 'צבא העם'. בוגרים יקרים- 407 מובחרים ומובחרות היום, אתם מצטרפים לשורה ארוכה של קצינים וקצינות - מפקדי מחלקות בצבא ההגנה לישראל. כעת מופקדת בידיכם משימת הפיקוד על טובי בנינו ובנותינו - דור העתיד של חיילי צה"ל".