הלוחם שעשה היסטוריה - והפך לקצין הראשון בכפר

כשסג"ם מחמוד זיאדאת התגייס, ובחר להיות לוחם, היה ברור שהסיפור שלו יהיה שונה. שנתיים וחצי אחרי - בסיום קורס הקצינים שלו, הוא מתווה דרך חדשה בכפר שלו ומהווה השראה לצעירים

14.11.21
ניצן בהר, מערכת אתר צה"ל

על רחבת המסדרים בבה"ד 1 לפני שבועיים, בין כל מסיימי הקורס, היה אפשר בקלות לפספס אחד צנוע ופורץ דרך - סג"ם מחמוד זיאדאת, הקצין הראשון מהכפר שלו. 

סג"ם זיאדאת גדל בכפר הבדואי מוקביילה שבגלבוע. המשפחה שלו ידועה בהיסטוריה הצבאית שלה - כולם התגייסו לצבא, ושניים אף השתתפו במלחמת לבנון הראשונה. "כולם היו גששים", הוא מסביר, "המשפחה עודדה אותי להתגייס, החלטתי לשרת בצבא, אבל לא כגשש - אלא כלוחם ביחס"ר הבדואי". 

באוגוסט 2019 הוא עלה על מדים והתגייס ליחידה. לאחר שבעה חודשי הכשרה, יצא לקורס מ"כים, פיקד שם שמונה חודשים והמשיך לקורס קצינים. 

אם תשאלו את מחמוד מה הוביל אותו להחלטה, הוא לא יהסס ויגיד שזה בזכות המ״מ בקורס המ"כים, סגן אופיר בוחניק, שכבר מסיום מסע הכומתה, בו הפתיע את מחמוד והעניק לו את הכומתה שלו, נוצר ביניהם קשר חזק: "לאורך כך המסלול הוא ראה את מה שאנחנו מסוגלים להיות, ולא רק את החיילים הצעירים שהיינו. בתור קצין אני מקווה שאצליח לתת גם לחיילים שלי כזו תחושה".

"מאז שהתגייסתי כל הכפר מתעניין בשירות שלי", הוא מספר בגאווה, "הם שואלים אותי מה השלבים שאני עובר ומה עובר עליי". כמה מבני הכפר התלהבו מהסיפורים של זיאדאת והחליטו להתגייס בעקבותיו - חמישה כבר לוחמים ביחס"ר. ההתרגשות גברה עוד יותר ברגע שהוא התקבל לקק"ץ, הרגע שבו כולם הבינו - מחמוד  זיאדאת עושה היסטוריה. 

"כשסיימתי את הקורס המשפחה שלי התמלאה בגאווה", הוא מתאר, "אני בטוח שבעתיד יהיו עוד קצינים מהכפר - כבר שמעתי צעירים שמדברים על זה שהם רוצים לצאת לקצונה. התחושה היא שפרצתי דרך".

בסוף קורס הקצינים זכה סג"ם זיאדאת לסגירת מעגל מרגשת - הוא שובץ כמפקד כיתת טירונים ביחס"ר הבדואי, המקום בו התחיל את דרכו, ואליו יתגייסו חבריו מהכפר. 

מבחינת מחמוד, זו רק תחילת הדרך. הוא שואף להישאר בצבא ולתרום כמה שהוא יכול, להיות מ"פ ולהשפיע על טירונים: "אני אמשיך בקריירה צבאית ורוצה להתקדם הלאה. השירות בצה"ל הוא דרך חיים עבורי".