בפחות מ-14 דקות - שיא בוחן לורן נשבר שוב

בכל קק"ץ חי"ר נבחנים הצוערים במבחן הקשה ביותר בבה"ד 1 - ה'לורן'. מדי פעם מגיע צוער חדש ומצליח לשבור את השיא. לאחר שבקק"ץ הקודם לוחם מסיירת חרוב 'לקח' את השיא משייטת 13, צוער א' הציב לעצמו מטרה אחת: להחזיר אליהם את התואר ולהמשיך את המורשת של אחיו, שהחזיק בו בעצמו. אתמול, סיים א' את המסלול בתוצאה שלא נראתה כמותה בהיסטוריה. אז בכמה שניות נשבר השיא? ומה התוצאה המרשימה? כל התשובות

30.05.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

כל חייל שעתיד להגיע לבה"ד 1 יודע שכדי לעמוד על רחבת הטקסים ולסיים את הקורס - עליו לצלוח בחנים רבים. הבחנים משתנים בין הקק"צים השונים, והם מהווים חלק בלתי נפרד מחווית הצוער.

בקורס קציני החי"ר ישנם שלושה בחנים שעליהם לעבור: לורן, לורן משופר ולורן מיוחדת. הצוער שמגיע לתוצאה הטובה ביותר זוכה להיכתב בלוח השיאים שעל הקיר - שם יככב עד שיגיע שיאן חדש.


בוחן לורן

הלורן הוא הבוחן המאתגר ביותר בבה"ד 1. על הצוערים לרוץ 3.4 ק"מ, כשבדרך הם עוברים מסלול מכשולים וטיפוס על חבל שאורכו 6 מטרים. לאחר מכן  הם נדרשים להיבחן על ירי מדויק של 10 כדורים לעבר מטרות - והכול כשהם עם מדי ב', נעלי חי"ר, ווסט ונשק. 

מדובר בהרבה יותר ממסלול מכשולים. מדובר בבוחן שמודד כוח פיזי ומנטלי, דבקות במטרה - ובעיקר חתירה לניצחון, כי הרי כמעט כל צוער רוצה להיות זה שישבור את השיא.

ואמש, צוער א' משייטת 13 עשה את הכמעט את בלתי יאמן. הוא שבר ב-63 שניות את השיא האחרון, והציב רף חדש של 13:52 דקות וציון 10\10 בירי לעבר מטרות לאחר מאמץ. הקודם לתואר היוקרתי היה הצוער אריאל צוקרמן מסיירת חרוב. 

לוחמי השייטת מגיעים פעם אחר פעם לתוצאות מרשימות בבוחן המדובר, ואפשר לומר שהם התרגלו להחזיק בתואר המנצחים. 

בכל פעם שהמקום הראשון 'נלקח' מהשייטת, הם שמים לעצמם מטרה אחת מול העיניים: להחזיר אליהם את התואר והכבוד. 

צוער א' התאמן חודשים לרגע בו יגיע התור שלו לעשות את הבוחן. הוא חלם להמשיך את המורשת של אחיו, שגם החזיק בשיא כיוצא השייטת - ועשה הכול כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. 

"צוער א, נתן מעצמו 200% כדי לעמוד במטרה שהוא הציב לעצמו, והגיע הישג מרשים", מדגיש סא"ל עקיבא גרוסמן, רע"ן כש"ג וקליעה בבה"ד 1, "הבוחן שם דגש על הערכים שאנחנו מעבירים לצוערי הקורס. נמשיך לאמן את הקצינים הבאים להיות הטובים ביותר".