המנצח יזכה להשתתף בפיתוח הטיל המתקדם

כבר שנים בהן הטיל גיל מוכיח את עצמו בכל מבצע כאחד מהכלים המובילים והמשמעותיים בשטח. השבוע החליט ביסל"ח לבדוק - איזה גדוד מכיר את האמל"ח הזה הכי טוב

24.08.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

"אחד האמצעים הרלוונטיים ביותר במלחמה היום הוא טיל הנ"ט", מסביר סא"ל גלעד פסטרנק, ראש ענף חשיפה תקיפה בביסל"ח, "לכן חשוב שהטיל שלנו, הגיל, יהיה הכי עוצמתי ורלוונטי, ושהחייל שיפעיל אותו יהיה המומחה בכל הקשור אליו".

כדי לתרגל את הנושא הזה בדיוק, יצאה לפועל בתחילת השבוע תחרות צה"לית בת 48 שעות בביסל"ח, אליה הגיעו לוחמים מכל גדוד חי"ר, סיירת ויחידת קומנדו, ובה נבדק מיהו הלוחם שמכיר הכי טוב את הגיל. הטיל גיל הוא חלק מפק"ל הלוחמים שהגיעו לתחרות ולכן כל אחד מהם צריך לדעת לשלוט בו בצורה מוחלטת.

"הטיל גיל מהווה בלחימה המודרנית רכיב חיוני בהצלחת הגדוד במשימה", מפרט רע"ן חשיפה תקיפה, "הוא מוכוון מטרה, ומסוגל לשנות את יעדו תוך כדי תנועה. מעבר לכך הוא בעל טווח ארוך של מעל חמישה קילומטרים, ואמצעי תצפית מתקדמים המאפשרים למג"ד להשפיע על שטח לחימה רחב יותר".

התחרות החלה בראשון בבוקר, ובחנה מגוון נושאים מעבר לתפעול האמל"ח עצמו. "התחלנו במבחן עיוני. בדקנו הכול - מהשמות הבסיסיים של החלקים המרכיבים את הגיל ועד המנגנון שמפעיל את המכונה הזאת", משתף רס"ן איתמר אביצרור, מפקד הכשרות ענף חשיפה תקיפה.

כחלק מתפקידם של לוחמי הטיל גיל, הם אחראים על תצפות ואיתור אויב, דבר שהם נבחנו עליו במהלך התחרות גם כן. בנוסף לכך, הם עברו גם מבחני מודיעין ומבחנים מעשיים במצבי לחץ, תרחישים מגוונים ותוואי שטח משתנים ובירי הטיל דרך הסימולטורים.

בסוף התחרות הוכרזו המנצחים והפרס הנחשק - לקיחת חלק בניסוי טכנו מבצעי של מחלקת אמל"ח בשיתוף חט"ל לקראת אישור דגם של טיל חדש נגד אויב הנמצא במבנים ועמדות מבוצרות. "הזוכים נשארים לעוד שבוע של אימונים פה בביסל"ח, ובשבוע הבא יירו בעצמם את הטיל החדש", מספר סא"ל פסטרנק.

"במבצעי עבר, החל ממלחמת לבנון השנייה ועד מבצע עלות השחר, הטיל גיל הוכיח את עצמו כמדויק וקטלני", הוא ממשיך, "תפקידנו לשמר את הכוח הזה ובמקביל להמשיך ולפתח את הדבר הבא".

ואלו הם זוכי התחרות:

במקצה החי"ר - סמל דניאל וסלוב, גדוד 50

 

במקצה הקומנדו - סמל נ׳, מגלן

 

במקצה מדריכות הטיל גיל - רב"ט זוהר עסיס, מדריכת רא"ם

במקצה הסיירות - סמ"ר רווה אלקובי, סיירת צנחנים