התרגיל שהפך את מדריכי 828 ללוחמים ליום אחד

הפעם זה לא היה עוד אימון. הם דימו בצורה מדויקת סיטואציה שלא רחוקה מהמציאות: איסוף מודיעין טקטי של האויב, הסתערות ותקיפה בכוחות אש. רק שהפעם המתאמנים לא היו לוחמים - אלא צוותי ההדרכה של חטיבה 828. אז מה קרה כשהמדריכים - נכנסו לשדה הקרב?

30.04.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

השם "חשיפה-תקיפה" אולי לא יצלצל מוכר לכולכם, אבל הענף הזה תחת ביסל"ח הוא חלק בלתי נפרד בהכשרתו של כמעט כל לוחם 'ירוק'. 

הענף פועל תחת חטיבה 828, האחראית להכשרת כלל המקצועות של חיל הרגלים: החל ממרגמות ויכולות נ"ט, דרך רחפני טיסה מסוגים שונים ועד לאיסוף מודיעין טקטי מהאויב. הם עושים זאת כשמול עיניהם מטרה אחת - לשפר את מיומנות התקיפה של הלוחמים. 

 "בשנתיים האחרונות צה"ל רשם התקדמות רחבה בעקבות שינוי מאפייני האויב, הקרקע, וכוחותינו", מסביר סא"ל גלעד פסטרנק, רע"ן "חשיפה-תקיפה", "אנחנו יודעים שזירת הקרב העתידית תיראה אחרת - ופועלים בהתאם".

לפני שבועיים התקיים תרגיל אינטנסיבי שנועד להעשיר את יכולות ההדרכה של צוותי 828. מטרתו היא לגרום לחיילים בחטיבה להבין מקרוב בצורה הטובה ביותר איך לוחמים חווים את שדה הקרב, ובכך לשפר את איכות האימונים בהמשך.

התרגיל דימה תמרון אל מול היתקלות בגוף אויב של חיזבאללה. הצוותים התמקמו במספר עמדות במתווה צפוני, והתאמנו על כל מה שנדרש מלוחם - איסוף מידע, בניית תוכנית פעולה, תקיפה מלאה ולחימה מול האויב הכוללת ירי טילי נ"ט ארוכי טווח ולא פחות מ-40 פצמ"רים שנורו ע"י צוותי מדריכי ומדריכות המרגמות. "דימינו בגבולות האפשריים את האינטנסיביות והקושי הפיזי שישחק תפקיד בלחימה ביום פקודה", מציין סא"ל פסטרנק. 

"אני מרגישה שהתרגול הזה גרם לנו להבין את הלחימה באופן רחב יותר, ולחזק את העבודה המשותפת שלנו כסגל הדרכה", משתפת סמל טליה אבקסיס, מדריכת רחפנים, "אני מאמינה שבפעמים הבאות נהיה מדויקות יותר בזכותו".

"סגלי ההדרכה שלנו צריכים להיות המקצועיים ביותר, ובעלי יכולות הדרכה מקסימליות, תוך הבנה משמעותית של הסביבה המבצעית במלחמה הבאה", מסכם סא"ל פסטרנק, "אנחנו יכולים להגיד שהאימון הזה בהחלט העלה את הרמה".