הלוחמים הראשונים שאותרו והוכשרו ביחידה הרב מימדית מסיימים מסלול

לפני 14 חודשים התגייסו החיילים הראשונים ישירות אל היחידה הרב מימדית. אתמול, הלוחמים הראשונים סיימו מסלול וקיבלו את הכומתה והסיכה הנחשקות. ליווינו אותם ב-24 שעות האחרונות שלהם כחיילי מסלול, רגע לפני הסדיר

23.09.22
מערכת את"צ

מה הרגע שהיה המשמעותי ביותר עבורך במסלול?

רב״ט ד׳
"אחד הרגעים המשמעותיים ביותר במסלול היה לאחר מסע העלייה ליחידה. הלוחמים, אנשי המפקדה, והמפקדים חיכו לנו בבסיס היחידה עם כתובות מאש ואבוקות עשן, סחבו איתנו את האלונקות ודחפו אותנו עד סוף המסע. לאחר מכן כל הפלגה קיבלה את תג היחידה וסוף סוף הרגשנו חלק מהדבר הזה שחיכינו לו במשך מעל שנה".

רב"ט א'
"מנקודת מבטי, אני מחלק את המסלול שלי לשני חלקים. החלק שלפני העליה ליחידה והחלק שאחריו.
בחלק שלפני - הייתי לוחם סיירת רגיל, ניווטים, שטח, מסעות, קרב מגע וירי. לעומת זאת, מהיום שעלינו ליחידה, כל החוויה הקרבית וההבנה שלי במקצוע הלוחמה בכלל, וביכולות הלוחם הרב מימדי בפרט, השתנו ב-180מעלות. היכולות ותורת הלחימה הרב מימדי משנות את 'כללי המשחק'״.

רב"ט ט'
"התחלתי הכשרה שבה ידעתי שאעבור קושי שמצריך הקרבה גדולה שבה אתן מעצמי ולא אקבל באותה מידה,
אך ללא ספק שלם עם הבחירה שלי. למרות כל הסיכויים שאינם לטובתי בחרתי להיות לוחם, להמשיך עם החלום שמאז ומעולם הוביל אותי בכל דרך, בחברים שלי ,בדרך חיים שלי, בחינוך שקיבלתי מהורי, ובתמיכה מהאנשים שסובבים אותי כל חיי. ובזאת, נכנסת ההזדמנות להוכיח לעצמי ולאחרים שאפשר לשנות הכל!

סיימנו הכשרה של שנה וחודשיים, שחוותה עליות וירידות - בעיקר עם הרגליים, שבה לימדו אותנו עוצמה נפשית מהי, לשאוף למצוינות, סטנדרטים גבוהים והתקדמות לא נפסקת אל הפסגה שתמיד תהיה באופק, כי היחידה הזו נותנת לך אפשרות רק לצמוח בלי אפשרות לרדת".

רב"ט י'
"אני מסתכל אחורה על כל ההכשרה ומבין שאופי ההכשרה עצמה ואיך שהצוות שלי עבר אותה, בעצם משקפת את אופי היחידה והיעוד שלה- אם בכוונה ואם לא. עד העלייה ליחידה היינו העוף המוזר, השונה והמשונה, והיינו צריכים לפלס את הדרך של עצמנו כנגד הסטטוס קוו והדעות הקדומות.

לדעתי, המאבק הזה כתב את ה-DNA של הצוות והפך אותנו לצוות שנאבק על החשוב לו וסולל את הדרך לבאים אחריו. לכן הרגע הכי משמעותי במסלול בשבילי היה המסע עלייה. שם ליוו אותנו הלוחמים אל תוך שערי היחידה ובזאת סימלו שמעכשיו אנחנו לא לבד במאבק הזה".

מה היית ממליץ למתגייסים הבאים?

רב"ט ד'
"אם הייתי צריך להמליץ משהו למתגייס הבא, זה היה לתת בכל רגע נתון את המאה אחוז, לא לחלק את ההשקעה שלו בין תקופות. להבין שבשביל להצליח פה צריך לפתוח את הראש, ליזום, לאתגר את עצמך ואת הצוות ולבוא מוכן לטרוף את המסלול".

רב"ט א'
"ההבנה שהלוחם הרב מימדי יכול, מצד אחד, להיות לוחם ברמה הגבוהה ביותר, ומצד שני, ובד בבד, לייצר או לפתח תורת לחימה או אמצעי לחימה חדשים, שיכולים להשפיע על כל צה״ל ועל ביטחון המדינה לטווח הקרוב והרחוק, מכניסה בי המון מוטיבציה ומדרבנת אותי לשירות של עשייה איכותית ומפתחת".

רב"ט ט'
"משפט ששינה בי את המחשבה והחדיר בי את המוטיבציה לאורך כל המסלול להמשיך ולגדול הוא - 'כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן'. אנחנו לוחמי הרב- ממדית זכינו להכתיב את העתיד, ולהבין כמה משקל קיבלנו לידינו.

אנחנו אלו שמחזיקים את העמודים של הבניין כדי שלא ייפול, ובכך נדאג שישאר עומד. ולדור העתיד, שעדיין מתחבטים בשאלה 'קרבי או לא קרבי' ופוחדים מהעתיד לקרות, שיזכרו תמיד: 'עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה'".

רב"ט י'
"לדורות הבאים המתגייסים ליחידה, אני לא יודע איך תראה ההכשרה, וזה כנראה גם לטובה מכיוון שהיחידה תמיד משתנה, אבל הדבר היחיד שלא משתנה לאורך כל הזמן זה החברויות שנוצרות בדרך. ולכן, העצה היחידה שלי היא לא משנה נגד מה תתמודדו, אל תפחדו להישען על הכתף של החבר לידכם ואל תהססו לתת כתף לכל מי שיצטרך".

מה מייחד את הרבמ"ד מיחידות אחרות?

רב"ט ד'
"מה שמייחד את היחידה מיחידות אחרות הוא כל עניין השינויים ביחידה, היחידה משתנה משנה לשנה, חודש לחודש, מיום ליום. בין אם זה ייעוד הפלגות ועד ללוחם כפרט. היחידה תתאים את עצמה לצרכי צה"ל ומול האויב המשתנה".

רב"ט א׳
"מאוד התחברתי להנחת היסוד ממנה מתחילים כל פרוייקט ביחידה, או אפילו מד״ס ריצה בבוקר; להשתנות, להשתפר ולהתקדם כל הזמן. היכולות והמרחבים אליהם אפשר להגיע באמצעות העשייה ביחידה מאוד מתחברות לאיך שתפסתי במחשבתי וראיתי בעיני רוחי את השירות שלי בצה״ל ביחידה קרבית מיוחדת".

רב"ט ט׳
"בתחילת דרכינו היינו אומרים ״היחידה שהיא חידה״, וכשהגענו אני מאשר בכך שהיא באמת חידה שכל יום אתה לומד. בנוסף ליכולות הרב מימדיות, מגיעה השיטה הרב ממדית. להיות לוחם ביחידה זה להבין את שורש הדברים שבונים אותך, להבין את תכליתה של המשימה וכבר לייצר תוכנית שלמה בעצמך.

התקדמות היחידה היא תמיד נמצאת בראש התור, זה כל הכיף שבדבר שאין רוטינה שחוזרת על עצמה ללא שינוי כלשהו, אלא תמיד מתפתחת גישה לחימתית שמשאירה אותך להוט עם כוח ורצון לשנות. היחידה היא אין ספור צעדים קדימה בלחימה העתידנית ואפשר לראות זאת רק מההכשרה, שבינינו היא רק טעימה קטנה מהפיסה הגדולה".

רב"ט י׳
"'ברגע שהיחידה תפסיק להשתנות, נוכל לסגור אותה', אמר סגן מפקד היחידה. היחידה מיוחדת לא בזכות האמל"ח שלה, לא בזכות התרומה שלה לתו"ל הצה"לי, ולא בזכות הפעילויות שהיא עושה. בשונה מיחידות אחרות היא לא הוקמה על יעוד ספציפי למתאר מסויים, היא נועדה לעד להשתנות ולהתחדש, להחליף אמל"ח, לשנות את התו"ל וליצור לה ייעוד חדש על פי הצורך של מדינת ישראל".