כך ציינו את מבצע "אבירי לב" במכללה לפיקוד טקטי

16.10.18
מערכת אתר צה"ל

ב-15 באוקטובר 2018, מלאו 45 שנה למבצע צליחת תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים. 

מבצע צליחת התעלה, הנקרא גם "אבירי לב", שינה את פני המלחמה והיה נקודת המפנה בקרבות. הוא נפתח בצליחה אמיצה, באישון ליל ועל גבי סירות גומי, של לוחמי חטיבת "חוד החנית" (אז 247 והיום 55), חטיבת המילואים של בוגרי חטיבת הצנחנים.

45 שנה אחרי, התקיים מפגש ייחודי בין ותיקי החטיבה וקציניה עם חניכי המכללה לפיקוד טקטי בבסיס המכללות הצבאיות. בכנס, הם למדו יחדיו על תוצאות המבצע בטווח הקצר ובטווח הארוך הרלוונטיות גם היום.

חניכי המכללה לפיקוד טקטי, שעתידים בסיום שנתיים של למידה לפקד על פלוגות, לומדים במסגרת הקורס תואר ראשון מטעם אוניברסיטת חיפה, וכן לומדים על היסטוריה צבאית, טקטיקה ופיקוד - ערב זה היה חלק מלמידת קרבות העבר.

״הערב המיוחד הזה יוצר חיבור בין לוחמי ומפקדי דור 73' שחוו את תופת המלחמה, לבין דור העתיד של המ״פים בצה״ל, ומטרתו להעביר חלק מהתחושות ומהלקחים לדור העתיד", אמר מפקד חטיבת 'חוד החנית', אל"ם יואב ברונר, והוסיף: "רוח הלחימה יוצאת הדופן שהובילה את לוחמי צה"ל כולו, את מפקדי העבר ולוחמי העבר להם אני מצדיע היום - תהווה מודל השראה עבור מפקדי ההווה של החטיבה, ועבור מפקדי הפלוגות המוכשרים במכללה לפיקוד טקטי".

מפקד המכללות הצבאיות, אלוף אמיר ברעם שהחל את דרכו בחטיבת הצנחנים סיכם את הערב: "רוח הלחימה והחתירה לניצחון למרות הכל, הם שהכריעו את הכף!", אמר והוסיף: "האנשים האלה היו ועדיין אבירי הלב - אמיצים ועזי רוח ואני מאמין שהדור הצעיר אינו שונה מה".