מסע בעקבות ההיסטוריה של העם היהודי

17.07.18
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר, חניכי המכללה לפיקוד טקטי (המלט"ק) יצאו למסע "מגלים עצמאות" , מסע ייחודי בו טיילו במדבר יהודה, ירושלים, תל אביב וזיכרון יעקב. המלט"ק היא מכללה תחת המכללות הצבאיות המכשירה את חניכיה לפיקוד בדרג הטקטי. בוגריה מקבלים תואר ראשון ועתידים לפקד על פלוגות בתום הקורס.

המסע שהתקיים שבוע שעבר הוא חלק מפיתוח החניכים על ציר הדמות, והוא מהווה נקודת שיא בעיסוק בנושא הממלכתיות והזהות תוך הכוונה לרובד האישי, החינוכי והפיקודי. במהלך המסע, עסקו החניכים בשאלות הנוגעות למורשת המשותפת שלנו כעם וכחברה ושאלות הנוגעות לעצמאות אישית אל מול עצמאות לאומית.

במשך השבוע, חניכי המכללה ביקרו בהר מצדה, סיירו במושבה בזיכרון יעקב, ביקרו בחיפה וחקרו את ראשיתה, למדו על פרשת אלטלנה ועל קליטת העלייה. את המסע חתמו החניכים בהר הרצל, בטקס מרגש אותו הם אירגנו.

"המסע היה נקודת מפנה בקורס" מספר סרן דניאל ירחי, חניך במלט"ק "הבנתי כמה העבודה שלנו כמ"פים חשובה, מעבר לפן המקצועי. יש לנו את הזכות והחובה לייצר אחדות בחברה דרך הפלטפורמה הצבאית".

"ללא אומץ במסע זה, לא תגיע לדמות עצמך וללא זו, פלוגתך לא תהה שלך." אמר במעמד סיום המסע בהר הרצל מפקד המלט"ק, אל"ם פיני יוסף. וסיים במילותיו של בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה: "אבל אם לא תרצה, הרי כל שסיפרתי לך בזה – אגדה היא ותישאר אגדה."