פותחים שנה במכללות הצבאיות

לא רק תלמידי בית הספר התחילו את שנת הלימודים השבוע - גם המכללות הצבאיות, המכשירות את דרג הפיקוד הבכיר בצה״ל, פתחו את השנה בערב מיוחד בראשות מפקד המכללות הצבאיות וגיס 479, אלוף אמיר ברעם

05.09.18
מערכת אתר צה"ל

בערב השתתפו חניכי המכללות הצבאיות ביניהם מפקדי הפלוגות הבאים של צה״ל, נגדים בכירים, מפקדי הגדודים ומפקדי הטייסות העתידיים, אלופי משנה ותתי אלופים. הערב נפתח בארוחת ערב חגיגית בשיתוף מערך המזון של צה״ל, המשיך בהרצאה בנושא יצירתיות וחדשנות ובסיום הערב התקיימה הופעה של הזמר והיוצר אמיר דדון.

"אנחנו מתרגשים להתחיל את שנת הלימודים במקום מיוחד כמו המכללות הצבאיות", סיפר חניך המכללה לפיקוד טקטי, סגן יותם זייתוני, שהחל את לימודיו לפני מספר ימים. "עצם המפגש של מפקדים מזרועות, אגפים ופיקודים שונים, אשר נמצאים תחת קורות גג אחת, הוא חשוב ומקדם אותנו כמפקדים".

השבוע נפתחו שלושה מחזורים חדשים בקורסים במכללות הצבאיות: קורס המכללה לפיקוד טקטי, קורס פיקוד ומטה כללי ע״ש אלון, וקורס של המכללה לביטחון לאומי. הערב המיוחד הזה היה הפעם הראשונה בה חניכי כל הקורסים נפגשים.

"לכאורה אין שום דבר משותף בין המכללה לביטחון לאומי, לביה"ס לנגדים, לפו"ם ולמלט"ק", אמר הערב מפקד המכללות הצבאיות, אלוף אמיר ברעם, "אבל אני סבור שישנם ארבעה דברים שמשותפים לכל הקורסים והם המכנה המשותף - המקצועיות, הערכיות, למידת צורת החשיבה וההזדמנות לפעול למען עצמכם. למידה תלויה בלומד עצמו - הוא צריך תשוקה אדירה, הוא צריך לרצות לשפר את עצמו וללמוד".