תא"ל דוד (דדו) בר כליפא מונה למפקד פו"ם אלון

אתמול (שני) מונה תא"ל דוד (דדו) בר כליפא למפקד פו"ם אלון. טקס החילופים נערך במעמד מפקד המכללות הצבאיות, האלוף איתי וירוב, מפקד פו"ם, תא"ל אודי בן מוחה, קציני וחניכי פו"ם, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא"ל בר כליפא מחליף בתפקידו את אל"ם אוהד נג'מה, שייכנס לתפקידו החדש כקצין השריון הראשי

17.09.19
מערכת אתר צה"ל

"נפלה בחלקי הזכות לפקד על אחד הקורסים החשובים בצה"ל, הקורס לפיקוד ומטה כללי על שם יגאל אלון", אמר מפקד פו"ם אלון היוצא, אל"ם אוהד נג'מה. "לא יכולתי לבקש תפקיד טוב יותר, מספק יותר ומהנה יותר אחרי תפקיד מח"ט 401 ולקראת תפקיד קצין השריון הראשי - וזאת בעיקר מהיכולת לעסוק במקצוע הפיקוד הצבאי באופן טהור ומהחיכוך עם מיטב הקצינים המשתתפים, סגל המפקדים והסגל האקדמי המקצועי, המנוסה והמחויב".

"המכללות הצבאיות בכלל ופו"ם אלון בפרט", המשיך אל"ם נג'מה, "הם מקום ייחודי בו ניתנת האפשרות בדופק נמוך להחליט ללמוד ולהעמיק. ניתנת האפשרות על ידי קיומו של מוסד המאגד בתוכו מתקנים איכותיים, אנשי מקצוע ומפקדים אשר אוצרים בתוכם ידע מעמיק על המקצוע הצבאי".

מפקד פו"ם אלון היוצא, אל"ם אוהד נג'מה

"דדו", פנה אליו מפקד פו"ם אלון היוצא, "אתה מקבל את האחריות ללמד את הכי טובים שיש היום בצה"ל. כאחד שמכיר אותך שנים, נלחם ואימן איתך יחידה או שתיים אני יודע שתעשה זאת היטב. תכונת המשימתיות, המשפחתיות, הישירות והלמידה שלך תקדם את הקורס בהמשך הדרך. אני לרשותך תמיד".

"אני ניצב כאן היום לפניכם", אמר מפקד פו"ם אלון הנכנס, תא"ל בר כליפא, "לאחר תקופת חפיפה ממושכת, שקופה ומלמדת, חפיפה חשופה, גלויה ומשתפת, ואף על פי כן יודע אני, שאיני יודע. נג'מה, אני מודה לך על מרחב ההשפעה שפתחת לי עוד בשלבי תכנון השנה ובנית הקורס, והכל בפתיחות בלתי רגילה ובצניעות היאה בדיוק, לאדם שכמותך. אודי, תודה על ההכוונה כיצד לנווט את דרכי במרחב שבין האוגדה והכנתה למלחמה, לבין הפיקוד על האוצר היקר המופקד בידי מעתה, אעשה שימוש רב בחכמך ובהדרכתך גם בהמשך".

"מפקד המכללות, האלוף וירוב", פנה אליו תא"ל בר כליפא, "תודה על הבחירה, על האמון ועל הזכות, אני יוצא למסע המופלא הזה ביחד עם האנשים אשר הצבת לי כאן, והאנשים טובים לנו מאוד. אני מתייצב בלב שמח ובנפש חפצה, בחרדת קודש אך ללא חרדה, ביחד עם האנשים המעולים - נפעל למצות את מרחב ההשפעה, נלחך תדיר את גבולות הגזרה, נבדוק את עצמנו שעה שעה, על מנת להכין את המפקדים למבחן האמת, למלחמה. חניכי פו"ם, מעתה חניכיי, אתם הטובים ביותר שיש לנו. בכם תקוותינו".

מפקד פו"ם אלון הנכנס, תא"ל דוד בר כליפא

"בכל רחבי תבל קראו השבת את פרשת כי תצא", המשיך מפקד פו"ם אלון הנכנס, "ובשבת הבאה יקראו את פרשת כי תבוא. אם רוצה אתה לבוא, ראשית עליך לצאת. צא ולמד, אם רוצה אתה ללמוד , ראשית עליך לצאת, צא ואז תוכל ללמוד! צא מעצמך, ראה את האחר את השונה, יש לו הרבה ממה שחסר לך! צא מנקודת ההנחה ההכרחית ולמד לשונך לומר איני יודע! צא מהוואדי המצומצם, מהעולם החילי בו גדלת והבט למרחב, שם תבחין במגוון עצום של דעות, חילות ויכולות בהם טרם פגשת! צא לשטח להתאכזב מכך שמה שקורה לא מתבצע בדיוק כפי שחשבת! צא ולמד ידידי, צא מגדרך, תתלהב כמו ילד, תתפעל, תתרשם תשאל תסתקרן! צא ולמד , צא מדעתך תתעצבן תתקומם, תאמר את שעל לבך, אל תיתן לדברים לעבור לידך! צא ולמד, צא מאזור הנוחות, מהמקומות בהם אתה חזק אל מרחבים חדשים בהם רב הסיכוי שתטעה, שתכשל ואז תתחקר תלמד ואולי תשתפר צא ולמד! צא ולמד!".

"בפתח עומדת שנה חדשה", סיכם תא"ל בר כליפא. "ברוחה אאחל שתהא היא גם שנה וגם חדשה, שנישנה ונחזור בה על הטוב, ונשפר ונחדש בה את שנדרש בקודמתה. שנה טובה".