מערכת אתר צה"ל

המכללה לפיקוד טקטי, או בשמה המקוצר, המלט״ק, עוסקת בהכשרת קצינים לביצוע תפקיד פיקוד במערך הלוחם וייעודה להקנות לקצונת הליבה הצעירה ביבשה תשתית רחבה של תחומי ידע הנדרשים לביצוע תפקידי פיקוד ובסיס להמשך התפתחותם, תוך בדרגת השירות בצה״ל כשליחות וכמקצוע.

הלימודים במלט״ק אורכים כשנתיים, וכוללים לימודים צבאיים מקיפים בתחומי המקצוע הצבאי, הפיקוד והמנהיגות, הערכים והנורמות וכן תואר ראשון, בוגר אוניברסיטה b.a במסלול דו חוגי.

גדעון אזרח עובד צה״ל, בן 54, נשוי ואב לשלושה ולשעבר מג״ד בחיל השריון. הוא מספר שבמלט״ק הוא נמצא מיום הקמתו (היה חלק בצוות ההקמה), כלומר כמעט 22 שנה.

״המלט״ק הוא הגוף הדומה ביותר לצבא מקצועי בצה״ל - ״קורס הטיס״ של היבשה - לא סתם ועדת חוץ וביטחון של הכנסת קבעה אחרי מלחמת לבנון השנייה כי ההכשרה במלט״ק צריכה להיות הכשרת חובה לרוב המ״פים ביבשה״.

על חניכי מחזור כ׳ הוא מספר: ״כמו כלל הקצינים במלט״ק כולם רעבים להיות אנשי מקצוע איכותיים, במחזור כ׳ הקצינים הם בהחלט רציניים ותחרותיים, הם התנסו במגוון קורסים ותרגילים ולמדו המון אודות ההיסטוריה צבאית״.

קטע מתוך דבריו של החניך המצטיין במחזור סרן אביאל פילוארי: ״אנו, בוגרי מחזור כ', עומדים כאן לאחר שנתיים אינטנסיביות, משמעותיות ומפתחות, בהם העמקנו ולמדנו את יסודות המקצוע הצבאי ועיצבנו את דמותנו כמפקדי פלוגות ביחידות הלוחמות בצה"ל".

"התקופה הזו כללה שילוב של לימודים אקדמיים בנושא הצבאי ולימודים באוניברסיטה, תוך עיסוק מתמיד בציר הדמות ופיתוח אישי של כל אחד מהחניכים גם בחייו האזרחיים", הוא סיכם, "בנוסף, העמקנו בתרגילים הכוללים ניתוח שטח ותכנון תכניות התקפה והגנה בגזרות השונות בהם צה"ל יתמרן בשנים הקרובות, ולסיום פיקדנו על צק"פים בסד"כ מלא בהם ביצענו הלכה למעשה את שלמדנו בשנתיים האחרונות במכללה לפיקוד טקטי״.