חניכי ומפקדי המלט"ק יצאו למשלחת "תגלית" ראשונה מסוגה

בחודש שעבר יצאה לארצות הברית משלחת של 8 קצינים הלומדים במכללה לפיקוד טקטי בחסות "תגלית". סרן רותם לנס מחטיבת הנח"ל מספר על החוויות והתובנות שצבר במשלחת

13.10.22
סרן רותם לנס, חניך במכללה לפיקוד טקטי

שמי סרן רותם לנס, במשך כל השירות הצבאי שלי שירתתי כחייל וכקצין בגדוד גרניט 932 שבחטיבת הנח"ל, כיום אני מתחיל את השנה השנייה שלי במכללה לפיקוד טקטי (המלט"ק), מכללה ייחודית שמעניקה תשתית מעמיקה ורחבה לקצינים צעירים בזרוע היבשה בתחומי החשיבה הצבאית והמקצוע הצבאי. במהלך הלימודים במלט"ק קיבלתי הזדמנויות רבות להתפתחות אישית וללמידה, אך מעטות מהן היו עוצמתיות כמו משלחת תגלית ממנה חזרתי בחודש שעבר.

בחודש שעבר זכינו, 8 קצינים מזרוע היבשה, חניכי המלט"ק, להשתתף במשלחת צבאית ייחודית בארצות הברית, משלחת שאורגנה ונעשתה בליווי ארגון "תגלית". במשך עשרה ימים נחשפנו לקהילות היהודיות ברחבי ארצות הברית.

לאורך כל המסע שלנו פגשנו אנשים מדהימים, חכמים וטובי לב, שמודעים למורכבות שבשמירה על אורח החיים היהודי בסביבה שהיהודים הם קבוצת מיעוט, ואוהבים בצורה בלתי רגילה את מדינת ישראל. נחשפנו גם להשפעה הגדולה של הקהילה היהודית בארצות הברית על אף היותה מיעוט קטן באוכלוסייה האמריקאית. אם זה בתפקידי מפתח ציבוריים, בחדשנות, בתרבות, בתרומה לקהילה ועוד מגוון ענק של תחומים.

טרם המשלחת, בחודש מאי האחרון, ליווינו במשך שבוע שלם קבוצת יהודים אמריקאים בגילנו כאן בארץ במסגרת תגלית. מעבר להערכה ולכבוד הגדול שאתה מקבל, השבוע הזה מעניק לך הזדמנות נדירה לראות אמנם מקומות שמן הסתם כבר ביקרת בהם, אך באור שונה לגמרי. אתה חווה את ישראל דרך עיניים אחרות וזה מרתק ובעיקר גורם לך להעריך ולאהוב יותר. על אף הזמן הקצר שהיה לנו, נוצרו בינינו קשרים עמוקים, ראיה לכך היא הדרך הארוכה שהם עשו מכל רחבי ארצות הברית על מנת להיפגש עמנו כאשר היה לנו ערב פנוי אחד בניו יורק במהלך המשלחת שלנו.

מבחינתי, אחד הרגעים המרגשים במשלחת היה הביקור בווסט פוינט, האקדמיה הצבאית של צבא ארצות הברית. מוסד מרשים לכל הדעות, בו נפגשנו עם הצוערים היהודים אשר עתידים להגיע לתפקידים בכירים יום אחד. את הסיור בווסט פוינט העביר לנו קצין יהודי בדרגת רב סרן בשם דיוויד פרומן, החל מהרגע שלחצתי את ידו לשלום שמתי לב שהוא נרגש מאוד, ואז הדברים התבהרו מהר למדי.

דיוויד אשר זיהה את הכומתה הירוקה שלי, התברר ששירת בעצמו כלוחם בצה"ל בחטיבת הנח"ל, בגדוד גרניט, אותו הגדוד שבו אני משרת למעלה מ-5 שנים. במשרדו של דיוויד שמורה הכומתה הירוקה שלו, תעודת הצטיינות מסוף ההכשרה ותמונה של כל המחלקה רגע לפני סוף מסע הכומתה ממש בתחילת העלייה למצדה. דיוויד שמח לשמוע כיצד צה"ל בכלל וחטיבת הנח"ל בפרט התקדמה והשתפרה במרוצת השנים.

כעת, לאחר שבוע התגלית בארץ והמשלחת בארצות הברית, אני יכול לומר בוודאות שמדובר עבורי באחת החוויות הגדולות שעברתי עד כה בחיי. זה היה מסע של שליחות והרחבת אופקים אשר אין לי ספק אשר עתיד הוא להשפיע על הזהות שלי כאדם, כיהודי וכמפקד בצה"ל.