המכללה לביטחון לאומי חושפת סיכה וסמל חדשים

09.07.23
ליעם אדיב, מערכת את"צ

בחודשים האחרונים, הוחלט על מיצוב‭ ‬מחדש‭ ‬של‭ ‬המכללה‭ ‬לביטחון‭ ‬לאומי‭ ‬כמוסד‭ ‬ממלכתי‭ ‬בטחוני‭-‬אזרחי בכיר ‬ויצירת שפה ויזואלית עדכנית - בולטת ומבודלת שתשמש את המכללה במגוון יישומי המותג השונים. ביניהם: סמל המכללה, סיכות הבוגר (שהיה שונות מהסמל הראשי), אלמנטים דיגיטליים ועוד.

סמל המכללה לביטחון לאומי (מב"ל) המקורי עוצב בהשראת מסגרת המגן סמל המדינה וכלל את שלושת האותיות מב״ל ומגן דוד. לאורך השנים קיבל גרסה חדשה וצבעונית עם מסגרת מוזהבת, וכן גרסה נפרדת בלועזית עם הצטרפותם של קציני חו״ל לתוכנית. סיכת הבוגר הייתה שונה מסמל המכללה ולמעשה נראתה כסיכה בעלת מאפיינים ״צבאיים״, שלא העידה בהכרח על ייעוד מב״ל כקורס ממלכתי, לאומי המכשיר חניכים שחלקם לא נמצאים במסגרת הצה"לית.

את האבחון המקצועי ומהלך המיתוג מחדש הובילו אנשי המב"ל, סא״ל שירת שוסטר, סא״ל (מיל׳) אבי מרקס ורס״ן (מיל׳) שגיא בלומברג. הם היו אמונים על מהלכי מיתוג ועיצוב בשוק המקומי ובצה״ל, ביניהם המיתוג מחדש של המלפ״ק (המרכז להכשרת פיקוד קרבי, לשעבר קמ״פ-קמ״ג), תוכנית ארז, גדוד 82 של חטיבה 7, גדדוד הפושטים של שייטת 13 ועוד.

הסמל והסיכה החדשים נחשפו הערב (ראשון), בטקס סיום קורס המב"ל ה-50 בבית הנשיא, שהתקיים בראשות, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקד המכללות הצבאיות, אלוף נמרוד אלוני, שר הביטחון, יואב גלנט, ונשיא המדינה, יצחק הרצוג.

הסמל החדש מייצג את ערכי המב"ל, ייעודו ואופיו: הוא מעוצב בצורת מגן, בדומה לסמל המב״ל המקורי ולסמל המדינה. צורתו מורכבת ממנורת שבעת הקנים, הבנויים בשכבות המבטאות את החיבור בין המשתתפים, שכבות מרכיבי הביטחון הלאומי, הרבדים ומורכבות התכנים בתוכנית. בחלקו העליון פסים כחולים ומגן דוד כדגל המדינה, בשילוב ראשי התיבות של המכללה בעברית ובלועזית, כחיבור בין משתתפי ישראל למשתתפי חו״ל. צבע הסמל הוא גווני כחול כצבעי דגל המדינה. סיכת הבוגר היא ורסיה נוספת של סמל המכללה בצבע זהב הבנויה כשכבות, כשבחלקה האחרון (הטבעת) מגן דוד כחול.