הפרקליטות הצבאית חנכה מבנה חדש לפרקליטות איו"ש במחנה עופר

10.12.20

הפרקליטות הצבאית חנכה מבנה חדש במחנה עופר לפרקליטות הצבאית באיו"ש

היום, 10 בדצמבר 2020, נחנך המבנה החדש של התביעה הצבאית באיזור יהודה ושומרון שבמחנה עופר. טקס החניכה היה במעמד הפרקליט הצבאי הראשי, ובהשתתפות נשיא יחידת בתי המשפט הצבאיים באיו"ש, סגן הפצ"ר, התצ"ר פרקליטת איו"ש, הקצינים והחיילים.
פרקליטות איו"ש אמונה על אכיפת הדין נגד פלסטינים באזור יהודה ושומרון, ומהווה ה"רגל המסיימת" במאבק בטרור באיו"ש של כוחות צה"ל וגורמי הביטחון באיו"ש.

קציני פרקליטות איו"ש וחייליה פועלים בנחישות ובמסירות במילוי תפקידם החשוב, תחת עומס משמעותי ובתנאים מאתגרים.

פרקליטת איו"ש, סא"ל אופירה אלקבץ רוטשטיין, ציינה בנאומה כי "לתביעה הצבאית באיו"ש נכונים כל העת אתגרים רבים. אתגרים מקצועיים ומשפטיים לצד אתגרים פיקודיים וניהוליים. ניהול ההליכים המשפטיים באזור מתאפיין במורכבות ייחודית, הנובעת לא רק מן המסגרת המשפטית, אלא גם מטבעם של האירועים המובאים בפני בתי המשפט הצבאיים ... ולפיכך, מוטלת על כתפינו אחריות לפעול ולבצע את תפקידנו במקצועיות, ברגישות ובממלכתיות, תוך הבנה עמוקה של החשיבות הציבורית של תפקיד זה."

 

בנאומו ציין הפצ"ר, אלוף שרון אפק, "השירות בפרקליטות איו"ש הוא לא אחת שוחק, עמוס, ומאתגר, אבל הוא מפצה ומתגמל בתחושה מוצדקת של שליחות וסיפוק, בפיתוח אישי ומקצועי ובתרומה למטרה חשובה מאין כמוה."


לאורך השנים שוכנה פרקליטות איו"ש במבנים יבילים שהוצבו במחנה עופר, בסמוך לבית המשפט הצבאי. משנת 2016 מקודם פרויקט להקמת מבנה קבע חדש לפרקליטות איו"ש במחנה עופר. ואכן, ביום 23 במאי 2019 הונחה אבן הפינה להקמת המבנה החדש והחלה בנייתו. בשבועות האחרונים הושלמה בניית המבנה, וקציני וחיילי פרקליטות איו"ש עברו למבנה החדש.


מבנה הקבע החדש של פרקליטות איו"ש יעניק לקציני היחידה ולחייליה סביבת שירות ראויה ומתקדמת, באופן שיתרום להם בהתמודדות עם האתגרים הרבים המונחים בפניהם.