הפרקליטה הצבאית הראשית השתתפה בכנס פרקליטים צבאיים

06.07.22

בימים 16-13 ליוני 2022, נסעה הפצ"רית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, לנסיעת עבודה בארצות הברית, לאחר שהוזמנה להשתתף בFugh Symposium-, סימפוזיון משפטי בין-לאומי בנושא לחימה רב-ממדית ושלטון החוק.  

במסגרת הנסיעה, השתתפה הפצ"רית במספר פגישות שהתקיימו עם גורמים משפטיים בכירים מקבילים במשרד ההגנה האמריקאי ובצבא היבשה האמריקאי.

הפצ"רית נפגשה עם היועצת המשפטית של משרד ההגנה האמריקאי, ד"ר קרוליין קראס, שמונתה לאחרונה לתפקיד. במסגרת הפגישה שוחחו, בין היתר, על אכיפת ומניעה של עבירות מין, תחום בו חלה לאחרונה רפורמה משמעותית בכוחות המזוינים של ארה"ב.

כמו כן, הפצ"רית נפגשה עם הפצ"ר האמריקאי, גנרל סטיוארט ריש, ועם גורמים מהפרקליטות הצבאית האמריקאית. במהלך הפגישות הוצגו אתגרים משותפים בתחומים מגוונים לרבות ביחס לשירות נשים בתפקידי לחימה. בנוסף, במסגרת הפגישה נידונו שיתופי פעולה עתידיים.

בימים האחרונים לנסיעה, השתתפה הפצ"רית בסימפוזיון הבין-לאומי שנערך בבית הספר למשפט של הצבא האמריקני בשרלוטסוויל, בהשתתפות פרקליטים צבאיים ראשיים, יועצים משפטיים בכירים בצד משפטנים בכירים במגזר הציבורי ובאקדמיה, מרחבי מדינות העולם, לרבות הפצ"רים של צבאות ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, קנדה, גרמניה, יפן וטיוואן.

הסימפוזיון כלל שלושה פאנלים, בהם נדונו שאלות בדבר יישום עקרונות בסייסים של דיני הלחימה במסגרת פעילות בממדי הלחימה המתפתחים בעת המודרנית למשל בתחום הסייבר, לחימה באמצעות נשק אוטונומי, והחלל.

הנסיעה תרמה רבות לחיזוק קשרי העבודה הקיימים עם גורמים מקבילים בארה"ב ובעולם, וליצירת קשרי עבודה חדשים. במסגרת הנסיעה ניכר, כי המוניטין החיובי של מדינת ישראל, צה"ל והפרקליטות הצבאית מהווה כר פורה ליצירה שיח במגוון רחב של נושאים.