ביום 5 בדצמבר 2022, ערך ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקור פרידה מהפרקליטות הצבאית. הביקור נערך במפקדת הפרקליטות הצבאית הראשית בבסיס הקריה, והשתתפו בו, לצד הפרקליטה הצבאית הראשית, גם סגן הפרקליטה הצבאית הראשית, ראשי המחלקות בפרקליטות הצבאית וקצינים מהיחידה.

 

במסגרת הביקור, הוצגו לרמטכ״ל עיקרי עשיית הפרקליטות הצבאית במשך ארבע שנות כהונתו. בתוך כך, הוצגו סקירות של קציני היחידה, שהדגימו כיצד פרשנות משפטית חדשנית ויצירתית סייעה להתמודד עם ההתגברות המתמדת בפעילותם של ארגוני הטרור. כן הוצגה פעילותה של היחידה בנושא פיתוח הדין הבין-לאומי, המקדמת את חופש הפעולה המבצעי של צה"ל.

הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר-ירושלמי, עמדה בדבריה על הליווי המשפטי שהעניקה היחידה לצה"ל בשנים האחרונות – החל מליווי המפקדים, כתף אל כתף, במבצעים ובפעילות האופרטיבית; עובר בקידום זכויות המשרתים ובליווי הליכי הרכש וההתקשרויות של צה"ל; וכלה בטיפול בהליכים משפטיים רבים ומורכבים, שצה"ל הוא צד להם. עוד עמדה הפצ"רית על עשיית היחידה בנושא אכיפת הדין, וציינה כדוגמה את הידוק שיתוף הפעולה והטיפול הרב-ממדי בין התביעה הצבאית באזור יהודה ושומרון, "הרגל המסיימת" של המלחמה בטרור, לבין גורמי הביטחון והאכיפה – שיתוף פעולה זה הניב שורה של מבצעי אכיפה לסיכול תשתיות טרור בארבע השנים האחרונות. לבסוף הודתה הפצ"רית לרמטכ"ל על הובלתו, שהביאה את היחידה להיות שותפה מלאה לקידום יעדי הצבא, תוך הטמעת שלטון החוק בצה"ל.

 

הרמטכ"ל סיכם את ביקור הפרידה בקובעו כי "קציני הפרקליטות הצבאית הם לוחמים – לוחמי משפט", ועמד בהרחבה על חשיבותו ההולכת וגוברת של המימד המשפטי בלחימה. עוד הביע הרמטכ"ל את הערכתו כלפי היחידה, מפקדיה ואנשיה, והדגיש את החשיבות הרבה שהוא מייחס לתרומתה לצה"ל.