הכלים שכל לוחם איסוף קרבי חייב להכיר

מהטירונות, דרך האימון המתקדם ועד לסוף השירות, מלווים את לוחמי האיסוף הקרבי כלים מיוחדים. אז איך נראה כל אחד מהם ומה תפקידו? יצאנו לבדוק

29.07.18
מערכת את"צ

 

עדשת סברובסקי

עדשה זו היא יחסית חדשה במערך התצפית של החיל אך עם זו נחלה הצלחות מבצעיות רבות! עדשה רחוקת טווח עם אופציית הגדלה רציפה, של בין פי 30-70. את התוצר ניתן לראות במקום ולתקן את התמונה על ידי הזזת הפוקוס וההגדלה.

 

רחפן מטריס 100

רחפן מבצעי שמגיע למרחקים של עד 3 קילומטרים מנקודת ההטסה. בעל יכולת הישארות אווירית של עד חצי שעה. הרחפן נותן תמונת מצב איכותית וזמינה לכוחות בשטח והוא בעל מגוון מצלמות שניתן להחליף ביניהן. המטיס של הרחפן עובר הסמכה מקצועית ומבצעית, דבר המקנה לו יכולת הטסה ברמה גבוהה..

עמדות הסוואה

עמדות ההסוואה הן לב ליבו של מערך האיסוף. הלוחמים, שעוברים קורס בנאים מקצועי, מקימים מרחב שהייה לצוות בזמן פעילות איסוף מודיעין על האויב. העמדה מורכבת מחומרים טבעיים אך גם מרכיבים מלאכותיים המשתלבים באופן טבעי בשטח העמדה.

מת"ן

מערכת תצפית ניידת - אמצעי הדגל של החיל, מערכת המשלבת יכולות אופטיות ותרמיות לתצפית במרחקים שונים ורחוקים. בעזרת המערכת, הלוחמים מזהים ומתריעים בפני תנועת מחבלים ובכך מונעים את הפיגוע הבא. המערכת דורשת תפעול מיומן של הלוחמים, שעוברים הכשרה בת 8 חודשים למקצוע הייעודי הזה.