רוצים להתגייס לשריון עם החברים או לתפקידי לוחמה לבנות? ההרשמה נפתחה

מתגייסי ומתגייסות נוב' 18 - עדיין אין לכם תפקיד בצה"ל? לראשונה נפתחה הרשמה אינטרנטית למעוניינים להתגייס לחיל השריון יחד עם חברים, ולמעוניינות לשרת בתפקידי לוחמה. אז איך זה עובד? כל הפרטים

26.08.18
עמית מלמד, מערכת את"צ

 

החל מהיום נפתחת לראשונה הרשמה באינטרנט למגוון תפקידי לוחמה בצה"ל. במסגרת פיילוט ראשון מסוגו, יוכלו המלש"בים של נוב' 18 (בעלי פרופיל רפואי מתאים) להירשם עד 7 בספטמבר לשירות בחיל השריון - לבדם, או יחד עם חבריהם, וכן יוכלו המלש"ביות להירשם לתפקידי הלוחמה השונים.

"הרישום המקדים הוא רעיון מהפכני שמאפשר את שיבוץ המלש"ב באופן עצמאי", מדגישה סא"ל סיוון אילן, רע"ן גיוס בזרוע היבשה, "בחרנו להתמקד תחילה בחיל השריון ובלוחמת בנות".

אז מי יכול להירשם?

מלש"בים ומלש"ביות שלא אותרו ושובצו לתפקיד אחר, ובעלי פרופיל מתאים לשירות בתפקיד לוחמה - 72 ומעלה. 

איך נרשמים?

בנים יוכלו להשתבץ לבד או בקבוצה לחיל השריון - באתר הם ימלאו שאלון רישום, כשבסופו יוכלו לציין את שמות החברים איתם הם רוצים להתגייס. "הייחודיות בהרשמה לחיל השריון היא האפשרות לשיבוץ חברים כקבוצה", מספרת סא"ל אילן, "לכן, אנו מאפשרים להם להירשם יחד גם בטופס האינטרנטי".

המלשב"יות יוכלו להירשם דרך האתר לאחד מתפקידי הלוחמה הרבים הפתוחים בפניהן: כגון תותחנים, איסוף קרבי, חי"ר גבולות, יחידת החילוץ וההצלה בפיקוד העורף, הגנ"א, מג"ב ולוחמה אלקטרונית. 

לאחר ההרשמה יקבלו המלש"בים - בנים ובנות, שיחת טלפון מנציג בזרוע היבשה, שיאמת את הנתונים שהוזנו, ויאפשר לבנות לבחור את שתי האופציות המועדפות עליהן, מתוך שלל התפקידים. תוך 48 שעות משיחת האימות, תוחזר לנרשמים תשובה - בין אם סופית, או כזו המאשרת את קבלת הפנייה - מהמוקד לבנים, וממיטב לבנות. תוך 72 שעות משיחת האימות, יקבלו תשובה סופית על שיבוצם.

"פתחנו את ההרשמה שלושה חודשים לפני הגיוס", מציינת סא"ל אילן, "ואנחנו שואפים להמשיך כך ולפתוח את ההרשמה בכל מחזור גיוס, שלוש פעמים בשנה".

"ההרשמה באינטרנט היא דרך חדשנית לדבר עם בני הנוער בשפתם", מתגאה סא"ל אילן, "כך אנחנו מעודדים את הגיוס ונותנים למלש"בים הזדמנות להשפיע על עתידם בצבא".