הכירו את המרפאה החדשה והמתקדמת בבה"ד 1

כל העוברים בבה"ד 1 בשנים האחרונות בטח הבחינו באתר הבנייה שהיה שם. מעכשיו יוכלו הצוערים לא רק לתצפת מרחוק על האזור, אלא גם להיכנס ולקבל מענה רפואי ברמה הגבוהה ביותר. המבנה החדש כולל ציוד רפואי משוכלל, חדרי רופא, מרפאת שיניים, בריאות הנפש ומכון פיזיותרפיה - כך נראית המרפאה החדשה של בית הספר לקצינים

25.11.19
בתיה ואן זיידן, מערכת אתר צה"ל

"הקמת המרפאה החדשה נבעה מהרצון לשפר את את המעטפת של הצוערים. מתוך ההבנה שהבה"ד הוא אחד המקומות המרכזיים של מפקדי המחר", כך מסביר סא"ל אורן מסס, רע"ן לוגיסטיקה של בה"ד 1. "המבנה הישן כבר היה בן 60 והתשתיות שבו היו ישנות. היה ברור לכולם שצריך לשדרג ולהחליף".

"למול התשתית החדשה הושמו דגשים גם להיבטי הציוד הרפואי החדיש והמתקדם ביותר המאפשר טיפול מיטבי, גם אופן קבלת החייל למרפאה שופר", מוסיף סא״ל שי צוקרמן, ע׳ קרפ״ר לארגון (עוזר קצין רפואה ראשי). "מקיצור התורים דרך טיפול בחדרים מרווחים עד היציאה לאחר מכן עם התכשיר או התרופה הנדרשים".

"המטופל יוכל לקבל את המענה הרפואי השלם בנוחות ובמהירות. רווחת המקום תשפיע בצורה ישירה על איכות הטיפול של המטפל" הוא מסביר.

במהלך החודש הקרוב תחל המרפאה לספק מענה ושירותים בהיקף רחב יותר לכלל המשרתים בבה"ד 1, מבלי שיצטרכו לצאת מהבסיס. חוץ מהם, המקום יספק מענה רפואי מרחבי לחיילי בסיסי חיל האוויר הסמוכים, זאת בעזרת האמבולנס החדש של המרפאה.

"הקמת המרפאה הייתה תהליך של כחמש שנים מהרעיון ועד גזירת הסרט, כשהמאמץ העיקרי היה איסוף התרומות" מבהיר סא"ל מסס. "התורמים המרכזיים שבזכותם זה התאפשר הם ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF)". בטקס גזירת הסרט נכחו דינה בן-ארי, מנהלת סניף מיאמי והסביבה של FIDF, תא"ל (מיל') אפי עידן, מנהל FIDF בישראל, ומרים יעקובי הנאמנה של עיזבון מוריס וסניף מיאמי. המרפאה נקראה ע"ש יוסף פיליפ ואווה גרבר מוריסון ז״ל.

"התורמים אפשרו לנו לבנות מרפאה בסטנדרט הגבוה ביותר שקיים, בדגש על מרפאה אשר נמצאת בפריפריה. מחדרי הרופא, מרפאת השיניים, חדרי בריאות הנפש ומכון הפיזיותרפיה. כל זאת בכדי לאפשר הכשרה מיטבית לקצינים והסגל ולהביא את הרפואה הטובה ביותר לצוערים", מסביר סא"ל צוקרמן.

"כרע"ן לוגיסטיקה אני רואה בזה התחלה התפתחותית של הבה"ד מבחינת תשתיות המבנה",  מסכם סא"ל מסס, "בשביל לתת לצוערים את המעטפת הטובה ביותר על מנת שיבצעו את משימתם ויכשירו אותם לתפקידים להם מיועדים - להיות קצינים בצה"ל".