כל מה שלוחמת חי"ר גבולות צריכה לדעת כדי לעבור את המיונים

החל ממחזור הגיוס האחרון, נוב׳ 19, הלוחמות לעתיד בחי"ר גבולות ובאיסוף קרבי עוברות לראשונה ימי מכין ממיין, במהלכם הן ייבחנו על הקריטריונים הנדרשים לכל לוחמת - ביניהם כושר גופני, מוטיבציה קרבית והסתגלות לשטח. איפה זה קורה? מי מעביר את המיון? ומה בדיוק עושים שם? כל הפרטים שאתן צריכות לדעת כדי שתגיעו הכי מוכנות

17.12.19
בתיה ואן זיידן, מערכת אתר צה"ל

החל מהגיוס האחרון, נוב׳ 19, המתגייסות החדשות החלו לעבור מיון לאחר שרשרת החיול על מנת להפוך להיות לוחמות בחי"ר גבולות ובאיסוף קרבי מן השורה ולהגן על מדינת ישראל. מבוחן בראור וירי בנשק, דרך מבחן סוציומטרי עד ועדות ממיינות. "עד כה ימי המכין לא עסקו במיון אלא בהכנה. אך לאור הביקוש הגובר על ההיצע החלטנו להפוך אותם לימי מיון שמטרתם למצוא את הטובות ביותר למשימה", פותח סא"ל עידו סעד, מג״ד בסיס סיירים, "כשבנאדם מתמיין הוא צריך להוכיח את עצמו, הוא צריך להתאמן, לרוץ מהר יותר, ולהשקיע".

"כמו בעבר, המתגייסות החדשות ללוחמה מחי"ר גבולות ואיסוף קרבי יגיעו לשבועיים ימי מכין בבסיס ההכשרות של הגנת הגבולות, אלא שהפעם הן ייבחנו בשלושה קריטריונים עיקריים", מפרט המג"ד, "הראשון הוא כושר גופני, הבנות נדרשות לעבור שניים מתוך ארבעת המבחנים - מתח, מקבילים, סקווטים וריצת 3,000. התחום השני הוא שדאות, ההסתגלות ללינה בשטח, ירי בנשק, ביצוע פקודות ופעילות תחת עומס. במבחן האחרון, הן ייבחנו במנהיגות, על ידי סוציומטרי, שאלון מובנה של חוות הדעת מהמפקדים וועדות״.

"בסיום ימי המכין, הבנות שעברו יתחלקו וישתבצו בגדודי ההכשרה של חי"ר גבולות ואיסוף קרבי. הבנות שלא יעברו ואלו שיבחרו לחתום ויתור, יחזרו לקצין המיון בבקו״ם, שם ייקבע להן שיבוץ מחדש לפני רצונן וצורכי הצבא".

כך נראו סדר ימי המכין בגיוס האחרון:
•יום הקליטה בבקו"ם
•יום מבחני הכושר הגופני ושיעורי נשק
•יום שיעורים
•יומיים התסגלות לשטח ולינה
•יום מילוי שאלונים סוציומטריים וחוות דעת מפקד
•יומיים ועדות
•יום חזרה לבקו"ם/ מעבר לטירונות.
בגיוסים הבאים סדר הימים יכול להשתנות מעט בהתאם ליום הגיוס ולצרכים אחרים.

ניתן לראות אחוזי הצלחה גבוהים במיונים כבר ממחזור הגיוס הראשון שהסתיים בשבוע שעבר. כ-80% מהמתגייסות לחי"ר גבולות ימשיכו כלוחמות בגדודים וכ-71% באיסוף קרבי. "קיבלנו את הבנות הכי איכותיות, שבסיום הכשרתן הן יתפסו קווים ויגנו על גבולות המדינה, הן דור העתיד של הפיקוד והקצונה", מתגאה מג"ד סיירים.

"אני ממליץ למי שרוצה להיות לוחמת במערך, שתתאמן לפני הגיוס ותתכונן מנטלית למיונים, ואני כמובן מאחל לכולן המון הצלח