"זירת האימונים" של זרוע היבשה יצאה לדרך

19.11.20
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר אתמול בכנס החשיפה של מודל "זירת האימונים" למפקדי חטיבות וגדודים במילואים בזרוע היבשה. בכנס הוצגו המודל החדש, ייעודו וכלל מרכיביו, כשהמפקדים התנסו בעצמם באימון במודל, וביצעו מופע משוב.

"זירת האימונים" היא חלק מהמודל החדש בזרוע, שנועדה לשפר את כשירות מסגרות החי"ר מדרג המחלקה ועד דרג הגדוד, תוך התמקדות בחיזוק כשירות הפרט ויסודות הלוחם. בזירה שואפים ליצור תו תקן אחיד של הלוחמים במילואים - שילך ויתעצם בין אימון לאימון.

אם בעבר, התמקדו האימונים במסגרות הפלוגות והגדודים, המטרה של זירת האימונים היא להעניק לכל חייל ומפקד מסגרת לשפר את היכולות האישיות שלהם - ברמת הלוחם. במהלך השנה, עברו חיילי מילואים רבים בזירה, על מנת לחזק ולהציב רף אחיד ולוודא שיהיו מוכנים ליום פקודה.

לוחמי חי"ר במילואים יגיעו לזירה אחת לכמה חודשים, ויתאמנו במספר מודלי אימונים שונים: לחימה בשטח בנוי, קרב מגע, כושר קרבי, מטווחים בירי חי, לחימת רחוב ועוד. כל מודל יכשיר את הלוחם בצורה שונה - על מנת לתת לו את המענה השלם ללחימה.

לאורך כל היום, יתלווה אל המתאמן בזירה מדריך, שבעזרת טכנולוגיות מתקדמות יינטר את צעדיו. נתונים כמו אחוז הפגיעות, אחוזי הכשירות המשוקללים ועוד תכונות רבות - יוכנסו למאגר בו יוכל לצפות הלוחם מאימון לאימון, להפיק לקחים ולשפר את צעדיו בהתאם, היישר למסך הטלפון שלו. אחת התכונות שהופכות את הזירה למהפכנית היא היכולת לתקן את הטעויות "על חם", ומיד. 

"חדר כושר הלחימה", כמו שנוהגים להגיד במתקן, הוא פריצת דרך גדולה בתפיסת האימונים - שתעלה את הכשירות באופן שיטתי. החיילים יוכלו להיכנס מפעם לפעם למשובים הקודמים עליהם, ללמוד מטעויות עבר ולהשתפר. גם בפיילוט וגם באימונים הראשונים, כך מספרים בזרוע, כבר ניתן לראות את השיפור המתמיד ביכולות.

"אני רוצה להגיד לכם תודה על מה שאתם עושים. וכמובן לא רק על היום הזה, אלא בכלל על עצם התפקידים שכל אחד מכם פה לקח על עצמו, אני מאוד מעריך את זה״, אמר הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי.

"כשאתה נכנס למרחב האורבני נוצר פיצול של אצבעות וכל אצבע היא פלוגה או אפילו לפעמים צוות או מחלקה. מה שהיה אחד העקרונות המרכזיים שהוביל אותנו ומוביל אותנו בתר״ש 'תנופה' זה איך אנחנו עושים את בניין הכוח ובדיוק מהמקום הזה של הפיצול, מתקן 'זירת האימונים' הוא ביטוי אחד ומרכזי למה שצריך לעשות כדי שיחידה תהיה כשירה", הוא המשיך.

"יש כאן הזדמנות גדולה, אנחנו עובדים עליה קשה", כך ציין מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, "אתם, מפקדי המילואים חשובים לי. אתם חשובים לנו בצה״ל ואנחנו מתכוננים יחד לאתגרים הקרובים בשדה הקרב. אנחנו רוצים לקחת גוף גדול ולהכשיר אותו באיכות של יחידה מיוחדת. איך עושים את זה? איך מכשירים לוחם בחטיבת מילואים, באיכות של יחידה מיוחדת? הפוטנציאל הוא כאן".