השתלמות מטכ"לית בנושא השתנות היחידות המתמרנות

08.04.21
מערכת את"צ

בשבוע האחרון, התקיימה השתלמות מטכ"לית בנושא "חשיפה- תקיפה" בה השתתפו כלל המפקדים - מרמת מפקדי הגדודים המתמרנים ביבשה ומעלה. מטרת ההשתלמות הייתה להציג את השתנות והצטיידות יחידות הקצה המתמרנות ביבשה.

ההשתלמות, שהובלה על ידי קצין חי"ר וצנחנים ראשי וחטיבת הצנחנים, הוציאה לדרך טכניקות לחימה חדשות ואת היתרון הטכנולוגי של צה"ל למימוש בגדוד המתמרן בזמן הקרוב. היכולות שהוצגו יהפכו את הגדודים לקטלניים יותר בלחימה פנים מול פנים עם כל אויב שמתהווה.

החלק העיוני כלל הרצאות בנושא התפיסה שפותחה, והחלק המעשי כלל תחנות אינטראקטיביות בשטח המא"לא וכן הדגמת היכולות ואמל"ח באש.

בזמן הקרוב, עתידות הפלוגות המסייעות בחי״ר ובשריון להפוך לפלוגות ״חשיפה - תקיפה״. מדובר בפלוגות בעלות יכולת איסוף ופגיעה מתקדמות, שיחדדו את היכולת לדייק את התמרון.

הפלוגות תהיינה מורכבות מצוותים שביכולתם להפעיל רחפנים מסוגים שונים, וביניהם צוות איסוף חכם שמטרתו איסוף מידע בדרך טכנולוגית שתדייק את חשיפת האויב ותקיפתו. בנוסף, יהיה בין הכוחות צוות מרגמות משודרג שיפעיל את פצצת העוקץ פלדה, שתאפשר פגיעה מדויקת במטרות איכות עם הפחתת הסיכון בפגיעה בלא מעורבים.

בהשתלמות הוצג גם צוות סופה (סיוע ותקיפה): צוות שמטרתו לרתום אש מהטווח היבשתי והאווירי תוך הפעלת כלל גורמי התקיפה המוקצים לגדוד או ליחידה - מרמת הסוללה הארטילרית ועד מטוס הקרב. לצוות הסופה ישנן יכולות טכנולוגיות להפעלת אש קינטית אשר מקצרות משמעותית את זמני סגירת המעגלים.

התארגנות נוספת שהוצגה היא חפ״ק מ"פ מותאם שיורכב משלושה בעלי תפקידים: לוחם תקיפה, לוחם מודיעין וקצין נפגעים. הוספת גורמים אלו לחוליית הפיקוד הקדמית, תוסיף ליכולת של המ״פ המתמרן גם להיות מקצועי ברכיבי האש ובאיסוף המודיעין, ותעניק למ״פ שבשטח תמונת מצב רחבה ועדכנית במהירות ובחדות.

האויב משתנה ומתפתח ואנחנו בהתאם צריכים להביא אל שדה הקרב את היכולות המבצעיות המקסימליות - ולנצח.