נעים להכיר - הגדוד שפותח ציר חדש לאוגדה 99

שנתיים אחרי שהוקמה, הצטרף לאוגדה 99 גדוד ההנדסה חדש. התיישבנו לשיחה עם מפקדי החטיבה והגדוד ושמענו מהם על הייעוד שלו, ממי הוא מורכב ועל האימון הראשון של לוחמיו - שנתן יריית פתיחה מהדהדת במיוחד

21.12.22
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

בימים אלו חוגגת 'עוצבת הבזק' (אוגדה 99) שנתיים להקמתה, וכמתנת יום הולדת לאוגדה הצעירה היא קיבלה גדוד חדש, המשלים בדיוק את החלק בפאזל שהיה חסר לה בכדי להפוך למבצעית - גדוד הנדסה 710.

לפני שנתיים בדיוק, נולדה בצה"ל האוגדה המדוברת. היא הוקמה כחלק מהתוכנית הרב-שנתית של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ומטרתה העיקרית הינה לייעל את השת"פ בין הכוחות הצה"ליים, תוך שילוב כלל הזירות תחת אוגדה אחת. 

גדוד ההנדסה 710 הינו גדוד מילואים שנכנס תחת חטיבת המילואים של שריון - 'עוצבת ראם'. הוא מורכב מאנשי מילואים והועבר לעוצבה כדי לענות על צורך ביכולת לחימה ארוכת טווח תוך השמדת תשתיות אויב, נטרול תצפיות, מיקוש וכל צורך הנדסי אחר.

"כוחות הנדסיים על יכולותיהם חיוניים כדי להתגבר על אתגרים קרקעיים ועל מעכבי התמרון שיציב האויב", קובע אל"ם איציק אלפסי, מפקד 'עוצבת ראם', "זה יום שמח מאוד עבורנו".

"אנחנו מוסיפים אלמנט חדש למשחק", מפרט מג"ד 710, סא"ל יוחאי לזר, "ומאפשרים רציפות ותמרון בזמן לחימה. ככה אנחנו עונים על אתגרי הקרקע בצורה המקצועית ביותר".

בשבוע שעבר, הכוח עבר אימון ראשון, שמטרתו להכניס את הגדוד לכשירות מבצעית. "מבחינת היקף התרגילים זה אימון שלא נעשה כמוהו לגדחה"ן (גדוד חיל הנדסה) מילואים בשנים האחרונות", מדגיש אל"ם אלפסי.

התרגיל, שהתקיים בסיוע ענף ההנדסה במרכז לאימונים באש של זרוע היבשה, התמקד באימון החיילים, בהשמדת תשתיות, חיזוק הקשרים הבין-אישיים של הלוחמים והתמודדות עם קשיים הנדסיים באור יום ובחושך.

"באוגדה יש הרכב כוחות מיוחד", מתאר אל"ם אלפסי, "חיילי הסדיר מיומנים ונמצאים בזמינות מיידית, ואנשי המילואים בעלי ניסיון וחשיבה מחוץ לקופסה. שילוב נכון של הכוחות הוא יתרון גדול עבורנו".

"ההצטרפות שלנו פותחת דלת ליצירת שפה חדשה של כלל הכוחות״ סיכם סא"ל לזר, ״ובעיקר תשלים את כוחות האוגדה שתעלה את רמת הלחימה ברגע האמת".