שיתוף פעולה בין צה״ל לצבא גרמניה

16.06.22
מערכת את"צ

מפקד פיקוד המבצעים של ארמי גרמניה - (Generalmajor Wolf-Jürgen Stahl) סיים היום (חמישי) את ביקורו הרשמי בישראל שנערך שלושה ימים.

מטרת הביקור היא קביעת תכנית העבודה השנתית בין שני הצבאות.

המשלחת הגרמנית בהובלת האלוף שטאל נפגשה במחנה רבין (הקריה) עם קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, שהוביל את ביקורה של המשלחת מטעם זרוע היבשה.

שם נציגי צה''ל סקרו בפני המשלחת על תפיסת התמרון היבשתי, מבצעי ׳שומר החומות׳ ו׳שובר גלים׳ והמצב הביטחוני בעולם על רקע המאבק באירופה. כמו כן, המשלחת הציגה בפני נציגי צה''ל סקירה שהסבירה על עשייתו של הצבא הגרמני.

לאחר שדנו בשיתוף הפעולה הפורה והמתעצם בין המדינות, חתמו שני הקצינים הבכירים על תכנית העבודה בין זרוע היבשה והארמי הגרמני לשנה"ע 2023.

בהמשך, המשלחת סיירה בעוצבת שועלי האש ונחשפו למצב הביטחוני בשטח עוטף עזה. בהמשך, הגיעה המשלחת למרכז הלאומי לאימונים ביבשה שם העמיקה בתפיסת האימונים של זרוע היבשה.

לסיום, המשלחת הגיעה למוזיאון ׳יד ושם׳ בליווי תא"ל הורוביץ, שם ערכה סיור במוזיאון וטקס הנחת זר מרגש. בסיום הביקור תא"ל הורוביץ הביע את הערכתו לשותפות בין הצבאות והאלוף שטאל הוסיף ואמר שארועים כאלו הם תזכורת לחשיבות בשמירה על הביטחון ברחבי העולם.