נערך טקס הכשרות הפיקוד הקרבי ביבשה

12.02.23
מערכת את"צ

הכשרות הפיקוד הקרבי ביבשה (קורס מ"פים והאקדמיה למג"דים) הסתיימו בשבוע שעבר בטקס סיום אחוד בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי, תא"ל אודי צור, ומשפחות בוגרי ההכשרות.

הטקס מסכם את הכשרתם של 119 מ"פים חדשים ביבשה, מתוכם 34 במילואים, לצד הכשרת המחזור הראשון של "האקדמיה למג"דים", אותו סיימו 37 מג"דים קרביים במילואים.

במהלך הטקס, הוענקו סיכות המ"פ וסיכות המג"ד לחניכים המצטיינים על ידי מפקד זרוע היבשה ומפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי.

"האתגרים הבטחוניים אמנם השתנו - אך לא פחתו", אמר מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, "בשדה הקרב, לכל לוחם ולוחמת יש מצפן המקנה להם יציבות וביטחון - המצפן הזה הוא המ"פ והמג"ד שלהם. אתם מחוג המצפן המורה על הדרך ועל הכיוון, בכם תלויה הכשרתם המקצועית, מכם הם שואבים את הערכים, ומכם תצמח הנכונות ותחושת המסוגלות. מפקדים - אתם קו ההגנה הראשון שמציבים צה"ל ומדינת ישראל מול מבקשי נפשה".

"מפקדים יקרים, זכרו כי אתם לא רק אלו שמובילים את הכוחות במלחמה", מפקד המרכז להכשרת פיקוד קרבי, תא"ל אודי צור, "אתם גם מהווים את הרף הערכי והמוסרי של צה״ל ומעצבים דורות של לוחמים. אתגרים רבים ומורכבים ניצבים סביבנו, המציאות המשתנה לא מותירה לכם ימי חסד ואתם נדרשים להיות מוכנים ונכונים, להוביל מלפנים את מסגרותיכם ולנצח".