מהפכת הכושר שהופכת את זרוע היבשה לחזקה יותר

בשנה האחרונה עמלו בזרוע היבשה על שדרוג של ממש במדיניות הכושר בבסיסי הדרום. מתחמים חדשניים הוקמו בבסיסי ההכשרות, אולמות כדורסל הפכו לחדרי כושר גדולים ומגוון אימונים תוכננו כדי שכל לוחם יוכל למצוא לעצמו תוכנית שמתאימה לו ולתפקידו. שמענו מקצין האימון הגופני בזרוע איך מובילים שינוי רחב שמקפיץ את הלוחמים עוד יותר רחוק וגבוה

29.01.23
ליעם אדיב, מערכת את"צ

בחודש האחרון נחנך מתחם אימונים חדש בבית הספר להנדסה צבאית (בהל"ץ), ובו מכשירים ששמים דגש על סיבולת לב ריאה, תרגילי כוח ואפילו על אתגרים מנטליים וקוגניטיביים. הגזירה החגיגית של הסרט במתחם סימנה את תחילת פעילותו וחתמה מהפכה של ממש במדיניות הכושר בבסיסי זרוע היבשה.

במסגרת הפרויקט הייחודי, נפתחו בכל בסיסי הזרוע בדרום אולמות אימונים חדשניים, חד"כים ועוד מגוון מתחמים שמטרתם להביא את הכושר של הלוחמים והחיילים צעד אחד קדימה. במיזם הזה, שהובילו סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, ורמ"ח כושר קרבי בזרוע היבשה, אל"ם (מיל') אבי דהן, הושקעו מיליוני שקלים, תכנון קפדני ומחשבה רבה על הצרכים של המתאמנים.

בנוסף להגדלת חדרי הכושר ובניית מתקנים חדשים, פותחו כ-180 אימונים ייחודיים שיועברו באותם מתחמים, על מנת שכל לוחם יוכל למצוא תוכנית שמתאימה לו ולתפקיד שלו. מתוך תפיסה שהלוחמים צריכים להתאמן גם בשטח, יוצרו ערכות קצה מבצעיות שמורכבות ממכשירי מתח ומקבילים ניידים, שאפשר להעביר בקלות ממקום למקום.

"העיקרון שהנחה אותנו לכל אורך יישום המהפכה הזו בשטח הוא העלאת המוכנות של הלוחמים לכל תרחיש פיזי", מספר רס"ן ברוך רם, קצין האימון הגופני בזרוע היבשה, "בסוף, אנחנו רוצים שהחיילים בקצה ידעו לרוץ עם משקל על הגב, לסחוב משאות כבדים ואלונקות ושתהיה להם המוכנות המנטלית להתמודד עם סיטואציות מורכבות בשטח - ואין לנו ספק שעידוד המוטיבציה להתאמן וייעול האימונים ישרתו את המטרות האלה".

גם לאחר ששיפוץ האולמות והוספת המתקנים הושלמו, במז"י לא עוצרים וכבר מתכננים הרחבה של המהפכה. "יש לנו כרגע עשרה אולמות חדשים ברחבי בסיסי ההכשרה הבסיסית של הזרוע", הוא אומר, "משיזפון, דרך שבטה ועד בהל״ץ. אבל מבחינתינו זו רק ההתחלה - אנחנו שואפים להגיע גם מעבר לזרוע ולהנחיל את השינוי הזה בכלל הצבא".