56 מפקדי הנמר שואגים בפעם הראשונה

בטקס מסיימי קורס מ"כים עמדו לראשונה גם לוחמים שהוכשרו במיוחד לפקד על אחד הכלים החזקים ביבשה - נגמ"ש הנמר. בעזרת התוכנית החדשה, המפקדים של פלוגת אלון משנים את זירת הקרב העתידית

01.03.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

נגמ"ש הנמר הוא ללא ספק אחד מהכלים החזקים ביותר ברשות חיל הרגלים. עד עכשיו, הוא שימש בעיקר למטרת ניוד בשדה הקרב - העברת לוחמים, פינוי פצועים ועוד. לאחרונה, התקבלה החלטה משמעותית - כזו שמזכירה שהנמר הוא אחת החיות החזקות - ולא רק בטבע. מדובר במפלצת מלחמה משומנת, שכדי למקסם את ביצועיה - דרושים מפקדים חזקים ומאומנים.

עד עכשיו, פיקד על הנמר "משולש" - לוחם שמנוסה בשלושת התפקידים בנגמ"ש. הוא אומנם הבין וידע לתפעל את הכלי, אבל הוא לא היה מפקד צוות. 56 חיילים מפלוגת אלון עברו לראשונה הכשרה של 11 שבועות בה למדו הכול על המכונה והרבה מעבר.

"ההכשרה כללה שיעורים מקצועיים, ניווט מבצעי, והובלת תרגילים יבשים ורטובים בכל תוואי שטח", מספר סמל נתן אדלר, מ"כ בפלוגה שסיים את ההכשרה, "בקורס מתחילים בהובלת צוות נמר יחיד, ובהדרגתיות מפקדים על שני נמרים לבד, ללא עזרת קצין, בשטח פתוח ובנוי תוך תרגול השימוש בנגמ"ש בדיוק למטרות שאליהן נועד בזמן אמת".

תפקידו של מפקד הנמר הוא להוביל ביום פקודה שני כלים. עליו לדעת לכוון, לנווט שטח, לקבל החלטות מהירות ונכונות בזמן אמת כשהוא מפקד על שתי מכונות מלחמה גדולות.

סרן אופיר אהרונסון, מ"פ הכשרה, מתאר את התהליך:"אחרי קורס כזה, מ"כ האלון לא מפחד לפקד, להביע את דעתו, לעמוד על שלו ולעשות את התפקיד בצורה הטובה ביותר. בהכשרה מפתחים עצמאות - כי בזמן תרגילים המ"מ לא איתם, ואין מפקד שיגיד לך אם טעית או מה עליך לעשות".

שלושת כללי הברזל של מפקד נמר

"אתה צריך להיות בטוח בעצמך, לקחת החלטות וללכת איתן עד הסוף", מצהיר סמל אדלר.

"עליך להבין בכלי, לדעת את כל התפקידים בו ברמה הגבוהה ביותר ולדעת את התפקיד שלך כמפקד", מדגיש סרן אהרונסון.

לדעת לפקד על הצוות שלך.

"עכשיו, כשיש לנמרים מפקדים שמוכשרים במיוחד לתפקיד, השימוש בכלי עולה רמה והלחימה בו תהיה משמעותית וממוקדת יותר", מכריז סרן אהרונסון, "אפשר להגיד שזה משנה את זירת הקרב העתידית".