טקס הענקת פרס מצויינות בהדרכה ליוזמות המצטיינות לשיפור תחום ההדרכה ביחידות היבשה בצה"ל

14.09.23
מערכת את"צ

השבוע התקיים טקס הענקת פרס מצויינות בהדרכה בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אלוף דוד זיני ובהשתתפות מפקדים מזרוע היבשה. הפרס הוענק ליחידות מצטיינות שתרמו תרומה מיוחדת לקידום תחום ההדרכה ביחידות היבשה בכלל וביחידות פיקוד ההכשרות והאימונים בפרט.

בתחרות התמודדו עשרות יחידות בצה"ל ומתוכן זכו 6 יחידות בפרס ההדרכה.

היחידות הזוכות:

בית הספר למקצועות החי"ר - הובילו שינוי מקיף בהכשרת הנמ"ר בצה"ל שהביא למיצוי של יכולות הכלי בלחימה.

בית הספר להגנת גבולות - יזמו שינוי במודל הגיוס של הבקא"סיות שהוביל לשינוי בהכשרה. ההכשרה הפכה רלוונטית ואפקטיבית והשפיעה על חיזוק הקשר בין ההכשרה ליחידות המבצעיות והורדת אחוזי הנשר.

חטיבת המרום - בהובלת בית הספר ללוחמה בטרור יחד עם חיל הרגלים וחיל ההנדסה הקרבית פיתחו הכשרה שמטרתה שיפור היכולת של מחלקות החי"ר להתמודד עם אובייקטים ומכשולים בתמרון.

בית הספר להדרכה צבאית - בשיתוף עם יחידת הבט פיתחו קורס מקוון למפקדים שמטרתו מתן כלים בניהול ידע ומידע. הקורס מונגש 'בקצה כף היד' ומאפשר למידה בכל מקום ובכל זמן.

פיקוד המרכז - פיתחו תשתיות אימון ומערכת דיגיטלית לשליטה באימונים שיביאו להרחבת היכולת של צה"ל להתאמן בשטח בנוי.

מרכז האש במל"י - מרכז האש פיתח והוביל אימון אשר מאפשר סיוע אש לגדודים המתמרנים תוך הפעלת כוחות מילואים וסדיר מהבט"ש לאימונים על מנת לשפר את המוכנות למלחמה.

מתוך דבריו של מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אלוף דוד זיני:

"מהות הענקת פרס המצויינות בהדרכה חונה על נורמה מוסרית ערכית ונכונות של מפקדים לחתור לאיכות ולשיפור. במלחמה כל יוזמה קטנה תעשה את ההבדל ובזכות החתירה לשיפור ולשינוי ננצח. הפרס הזה מסמל את היותכן יחידות שחותרות למגע, שאינן נכנעות לנורמה ומחפשות כיצד ניתן להגיע לשורש הדברים ולשפר מלמטה. תודה לכל היחידות שלקחו חלק והציגו יוזמות שמקדמות את תחום ההדרכה, בזכותכם נהיה מוכנים יותר, בעזרתכם ננצח!"