הסמל החדש של 'ארז' נחשף לראשונה. גילינו מה עומד מאחוריו

החודש, נחשף לראשונה התג של תוכנית 'ארז', שמשמש כסמל חדש לתוכנית שעתידה לשנות את פני הפיקוד בצה"ל. שמענו ממעצב הסמל על תהליך יצירתו, המחשבה מאחוריו והמשמעות בפרטים הקטנים

20.05.24
שירה הלמן, מערכת את"צ

לפני קרוב לשנה, 71 חיילים צעדו מפתח לשכת הגיוס, כשפניהם אל העתיד: שבע שנים בהן יהיו מפקדים ויובילו עשרות ומאות לוחמים בשדה הקרב. מאז, כל דבר הוא הצעד הראשון: הטירונות, האימון המתקדם והפעם - חלוקת התגים הראשונה.

בהקמת התוכנית, תוכנן שהלוחמים יענדו את תג זרוע היבשה; זאת כי את הטירונות הלוחמים עושים יחד עם גולני, את המשך ההכשרה במתקן אדם יחד עם הקומנדו ויום אחד כל אחד ישתבץ לגדוד משלו, לכן הם לא שייכים לאף יחידה, אלא ל'ארז'.

למרות התכנון המקורי, הוחלט בזרוע היבשה שתוכנית ארוכת טווח וחדשנית שכזו, דורשת סמל שייחד אותה ואת המשתתפים בה, והחודש - הוא נחשף לראשונה.

במבט ראשון, הוא אולי נראה כמו תג שגרתי, אחר לאחר שיחה עם האדם שייצר אותו, הבנו כמה משמעות יש לכל צבע, אובייקט, ואפילו קו.

האלמנט המרכזי בתג הוא החנית. "מעבר לכך ש'ארז' היא החוד של הפיקוד, החנית היא כלי נשק קטלני לטווח ארוך, כך גם התוכנית", מסביר סא"ל (במיל') שגיא בלומברג, מעצב התג.

החנית עצמה צבועה ירוק, צבעו של עץ הארז, שמסמל צמיחה ועוצמה. מאחוריה, רקע שחור, הצבע של זרוע היבשה ועליו תשעה פסים - כסולם הדרגות שחיילי "ארז" הולכים לטפס. על המוט שלושה פסים שמייצגים את שלושת חלקי התוכנית: הכשרה בסיסית, הכשרה מתקדמת וקורס הקצינים.

ועכשיו, עיצובו של בלומברג יוצא לאור ועשרות חיילים מסתובבים איתו. "זאת גאווה גדולה כמעצב לקחת תוכנית שלמה ולזקק אותה לביטוי ויזואלי", הוא מספר בגאווה, "כל החיילים האלו מהווים חלק מההיסטוריה בצה"ל, ואני מקווה שיום אחד הסמל שלהם יהפוך לאייקון כמו העץ של גולני".

התגים חולקו במסע התג הראשון של היחידה אי פעם, שנערך יחד עם יחידת הקומנדו - אירוע מכונן בהיסטוריה של התוכנית בפני עצמו: "מדובר ביום הסטורי", קובע סרן מ', מ"פ בתוכנית, בסוף המסע. "זה הרגע בו פוגשים את הזהות האמיתית שלנו אחרי תהליך שעברנו לכל אורך הדרך. התג שאתם מקבלים הוא רק שלנו, וזה מרגש לראות לאן הגעתם".