פגיון הצטיינות מטעם מפקד חיל הים האיטלקי הוענק למצטיין קורס חובלים

לראשונה בקורס החובלים: פגיון הצטיינות מטעם מפקד חיל הים האיטלקי הוענק למצטיין הקורס. "מחווה זו מעידה על מגמה של חיזוק שיתוף הפעולה עם חיל הים האיטלקי"

07.09.19
ספיר משולם ואוראל אלחדד, מערכת זרוע הים

אמש נערך טקס סיום קורס חובלים מחזור 135 בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה. בפעם הראשונה בתולדות הקורס, ניתן לחניך המצטיין, צוער ירון וייס, אות הצטיינות על ידי הנספח הצבאי האיטלקי בישראל מטעם מפקד חיל הים האיטלקי.

"בציים רבים בעולם מקובל להעניק אותות מסוג זה ללוחמים מציים זרים", הסביר ראש ענף תכנון בין לאומי (תב"ל), בזרוע הים, סא"ל אסף בונה, "מחווה זו מעידה על מגמה של חיזוק שיתוף הפעולה בינינו לבין חיל הים האיטלקי בשנים האחרונות".

"זוהי מגמה ברוכה שבאה לידי ביטוי במגוון תחומים", הוא הדגיש, "כמו למשל תרגיל רייזינג סטאר (Rising Star) שנערך מדי שנה בין הציים ובשנתיים האחרונות התרחב וכלל כלי שיט רבים ביניהם ספינות טילים וצוללות. בשנה שעברה הייתה הפעם הראשונה בה צוללת ושני סטי"לים ישראלים הפליגו לאיטליה כחלק מהתרגיל. תרגילים ומחוות מסוג זה מחזקים את השיח והשפה המשותפת בינינו".

זרוע הים רואה חשיבות רבה בחיזוק שיתוף הפעולה עם הציים הזרים הפועלים באזורנו. בקורס החובלים יש דגש רב על הטמעת הרעיון כבר בשלבים הראשונים בקורס, זאת מעצם היותם של החובלים קצינים לוחמים אך באותה עת גם שגרירים של מדינת ישראל במרחב המים הבינלאומיים - מרחב בו נפגשים לעיתים רבות עם ציים זרים ויש בו חשיבות רבה לקואליציות של ציים אזוריים.

"מתחילת הקורס ועד סיומו ישנם מגעים רבים בין זרוע הים לציים זרים", מדגיש סא"ל בונה, "אנחנו שואפים שכבר בתקופת ההכשרה ייחשפו הצוערים לפעילות הבינלאומית של זרוע הים, ועל כן אנחנו מצרפים אותם לכמה שיותר תרגילים בין לאומיים כמו נובל דינה שמתקיים ביוון".

כמו כן, בינואר הקרוב יחל לראשונה פרויקט חילוף קאדטים בין זרוע הים לחיל הים האמריקאי, כששני צוערים משלב האקדמיה בקורס יישלחו לאקדמיה הימית האמריקאית באנאפוליס שם הם ישתלבו בקורס האמריקאי המקביל להם, ושני חובלים אמריקאים יגיעו לארץ וישתלבו בשלב האקדמיה של הקורס, בלימודים באוניברסיטת חיפה ובתכנים המגוונים של הקורס.

לדבריו של סא"ל בונה, לשיתופי הפעולה הזרועיים בכלל, ולאלו של קורס חובלים בפרט, יש חשיבות רבה ביותר. "התרומה של שיתופי הפעולה באה לידי ביטוי ברמה הבין לאומית. אנחנו משתדלים ומצליחים ליישם השתלבות בתרגילים רחבים עם ציים רבים", אמר סא"ל בונה, "אנחנו פועלים מול יותר ויותר ציים, מתרגלים איתם ולומדים מהם ברמה המקצועית והטכנית, ומרוויחים מזה המון. יש פה תהליך לימודי הדדי שנותן לנו אופציה להשתפר ולחזק את השפה המבצעית המשותפת בין הציים", סיכם.