נחתם הסכם חילופי צוערים עם האקדמיה הימית האמריקאית

20.06.17
תבל דמרי, מערכת זרוע הים

עכשיו זה רשמי: במסגרת ביקור בארה"ב שערך מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, נחתם אתמול הסכם חילופי קדטים (צוערים) עם הצי האמריקאי.

אלוף שרביט הגיע לביקור כאורחו הרשמי של מפקד חיל הים האמריקאי, אדמירל ג'ון ריצ'רדסון. אתמול, בנוכחות מפקד חיל הים האמריקאי ומפקד האקדמיה הימית האמריקאית, אדמירל וולטר קרטר, נחתם ההסכם שעתיד לחולל שינוי משמעותי בהכשרת החובלים בזרוע הים.

"ארצות הברית היא אחת מהשותפות הגדולות ביותר של מדינת ישראל בכלל ושל זרוע הים בפרט", הצהיר ראש ענף תב"ל (תכנון בין לאומי), סא"ל אסף בונה. "היא שותפה חשובה של הזרוע בהיבטי תרגילים ורכש, ומהווה שותף מודיעיני ומקצועי. ישנו קשר חזק בין הציים שבא לידי ביטוי בתרגילים משותפים, עגינות וביקורים הדדיים", הוסיף סא"ל בונה.

"אני מברך את שיתוף הפעולה החדש שנוצר בין זרוע הים הישראלית לבין חיל הים האמריקאי", ציין מפקד בית הספר לחובלים, סא"ל אלי סוחוליצקי. "במסגרת תוכנית החילופים, צוערים אמריקאים יגיעו לישראל וישתלבו בשלב האקדמיה וצוערים ישראלים יגיעו לאקדמיה הימית האמריקאית ויחוו תהליך דומה של למידה הכוללת נושאי עניין משותפים. שיתוף פעולה זה יסייע לצוערים להכיר את הצי האחר ובמקביל לחזק את שיתוף הפעולה והשיח בין הציים", הדגיש סא"ל סוחוליצקי.

שיתוף הפעולה יחל כבר בחודש ינואר הקרוב ויכלול חילופי קדטים עם האקדמיה הימית האמריקאית שממוקמת באנאפוליס, מרילנד. במהלך שהותם בארץ, יצטרפו הצוערים האמריקאים להפלגות וכך ייחשפו לעשייה הרבה של זרוע הים.

"למעשה יתבצעו פה חילופי סטודנטים, שישלבו בתוכם תוספות צבאיות לא מבוטלות", סיפר סא"ל סוחוליצקי. "כוונתנו היא ללמוד ולשתף ידע עם כל צי שאנו נפגוש בים, והצי האמריקאי הוא אחד מהם. הצי שלהם הוא צי גדול עם ניסיון מבצעי רב. זוהי דרך נוספת מני רבות לבצע עמם שיתוף פעולה מעבר למה שאנו מקיימים איתם היום", הוא סיכם.