חמישה דברים שצריכים לדעת לפני גיבוש חובלים

מצאתם את התפקיד אליו רציתם להגיע, וכעת הדבר היחידי שמפריד ביניכם לבין פיקוד בלב ים הוא ארבעה ימי גיבוש אינטנסיביים. ימים אלו יבחנו אתכם הן בפן המקצועי והן בפן הפיקודי ובסופם ייקבע האם אתם מתאימים לשירות ולהכשרה המאתגרת. אז מה באמת צריך לדעת לפני הגיבוש?

05.07.17
תבל דמרי, מערכת זרוע הים
  • כושר הוא שם המשחק: הכשרת החובלים מאופיינת בפעילות פיזית מאתגרת. פעילויות עצימות אלו, המתבטאות בין היתר במסעות ארוכים, מאתגרות את הצוערים ובונות את החוסן הנפשי שלהם לקראת התמודדות אל מול מצבי קיצון אותם הם יפגשו בשירות הצבאי. הכושר הגופני בא לידי ביטוי בין היתר בבוחן החובל, בו החובלים רצים, זוחלים, מטפסים על חבל תחת זמן קצוב.

 

  • מקצועיות: המקצועיות תופסת נדבך משמעותי הן בהכשרת החובלים והן בכלי השיט. הידע אותו רוכשים המפקדים בהכשרתם הוא זה שקובע כיצד להתנהל בשגרה ובחירום. בגיבוש יבחנו האם המתמיינים יכולים לפעול במקצועיות הנדרשת על אף הלחץ הרב שמופעל עליהם.

 

  • באש ובמים: הצוות הוא מעל הכל. כמו בכלי השיט עצמם, הפיקוד בלב הים דורש לצד היכולות המקצועיות גם יכולות בין-אישיות. הצוות בים הופך למשפחה המתפקדת תחת מצבי קיצון שונים במטרה לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל מהים. יש לזכור כי בגיבוש בוחנים את המתמיינים לפי יכולותיהם, ואחת המרכזיות שבהן היא היכולת לעבוד בצוות.

 

  • הגדלת ראש: הגדלת ראש והצעת רעיונות מסייעת לשיפור יכולותיו והישגיו של הצוות, במיוחד כאשר היא באה לידי ביטוי בים כאשר תתמודדו אל מול התרחישים השונים. הים היא זירה דינמית ולכן תצאו מנקודת הנחה שבעת יציאה לים יש להתכונן להכל.

 

  • התמדה: אף אחד לא נולד חובל, אך תפקידו של הקורס הוא להכשיר אתכם. על אף שתחוו קשיים רבים במהלך הגיבוש עצמו חשוב להמשיך הלאה, להפיק לקחים ולהתאמץ שוב כדי להוכיח למה אתה מתאים להיות מפקד ולוחם בלב ים.