הכירו את שייטת 3

שייטת ספינות הטילים (שייטת 3) היא אחת היחידות המבצעיות ביותר בצה"ל. תחת ארבע הפלגות בשייטת נמצאות ספינות טילים מתקדמות מדגמי 'סער 4.5' ו-'סער 5'

13.12.18
מערכת את"צ

הספינות מהוות כוח אש מרכזי הפועל בחשאיות בשטחו של האויב, לעתים אף עשרות מיילים ימיים מחופיה של מדינת ישראל.

השייטת לוקחת חלק משמעותי באינספור מבצעים של זרוע הים, כשרובם אינם מותרים לפרסום. בזכות פעילותה הענפה זכתה השייטת מספר פעמים בפרס מצטיינת הרמטכ"ל והיא נחשבת ליחידה איכותית וקרבית.

בין משימותיה של השייטת ניתן למנות הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, שיתופי פעולה עם כוחות היבשה וחיל האוויר, שמירה על העליונות הימית של מדינת ישראל, מבצעים לאיסוף מודיעין, מניעת חדירת גורמים עוינים לישראל דרך הים והרשימה עוד ארוכה.

ספינות הטילים מצוידות במערכות נשק מהמתקדמות בעולם, שתוכננו להתמודד מול מגוון רחב של איומים. מלבד מערכות הנשק מותקנות בספינות גם מערכות איתור וגילוי הכוללים מכ"מים בעלי טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. השילוב בין מערכות האיתור ומערכות הנשק הופך את ספינת הטילים לאחת מהפלטפורמות הייחודיות ביותר שקיימות בצה"ל. באמצעות כך מסוגלת ספינת הטילים לבצע מגוון רחב של משימות.

מערכות נשק ומכ"מים מתקדמים הם לא הגורמים היחידים שהופכים את שייטת ספינות הטילים ליחידה מצטיינת. לוחמי ספינות הטילים ומפקדיהם הם כוח אדם איכותי המאופיין ביכולות להתמודד עם מצבי לחץ, מקצועיות ועבודת צוות המסייעים להם להגיע להישגים יוצאי דופן.

שייטת ספינות הטילים היא יחידה התנדבותית והלוחמים המגיעים אליה עוברים מיונים וגיבושים מאתגרים. השירות ביחידה הוא שירות חוויתי ומאתגר המשלב בתוכו תפקיד קרבי לצד אנשים איכותיים בסביבה ייחודית.