שייטת 3 מחליפים את הסיכה

החיילים בזרוע הים כבר מכירים היטב את הסיכה הנוצצת של לוחמי הסטי"ל. אך כעת, הלוחמים בשייטת 3 מפנים מקום על המדים לסיכה יחידתית חדשה שעיצבו בעצמם, ואותה יקבלו לראשונה כל החיילים בשייטת 

28.05.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

השבוע נחשפה לראשונה הסיכה החדשה שעומדת להיענד על ידי כל אחד ואחת מהחיילים בשייטת 3, החל ממפקדת הסימולטור בבה"ד הזרוע ועד אחרון הלוחמים בסטי"ל, והיא חולקה בטקס רשמי ומיוחד בבסיס חיפה.

עד היום הסממן היחיד שהיה מזוהה עם השייטת, הייתה סיכה קטנה בדמות סטי"ל שנענדה אך ורק על ידי הלוחמים. לשאר החיילים, שגם הם חלק בלתי נפרד מתפקוד השייטת, לא היה ייצוג חזותי.

"ניסינו לחשוב איך ליצור אחידות בקרב כל החיילים בשייטת", משתף רס"ר השייטת, אורן זילברמן, "לפני שמונה חודשים, בהובלתו של משט 3, גיבשנו את הרעיון לעצב סיכה חדשה, והפעם - לכולם".

הרעיון המקורי התחיל קצת אחרת - "תחילה הכוונה הייתה להעניק סיכה נפרדת לחיילי מטה שמשרתים פרק זמן מסוים ולמאמנות הסימולטורים", מציין רס"ר זילברמן, "אך די מהר, הגענו למסקנה כי החיבור לשייטת צריך להיות לכולם והחלטנו לחלק את הסיכות לכלל אנשי המטה, וללוחמים - כבר עם סיום קורס הסטי"לנים".

תהליך הייצור של האלמנט החדש למדים אינו פשוט כלל. עוד לפני העבודה מול ועדת הסמלים הרשמית של צה"ל והמחשבה על המספרים והכמויות, מגיע השלב הראשון והוא תכנון ועיצוב הסיכה לפי המשמעות הרצויה.

"אנחנו מאמינים שסיכה שעומדת לייצג את כלל השייטת צריכה גם להגיע מהאנשים המשרתים בה", מספר רס"ר זילברמן, "לכן, החלטנו לפתוח בתחרות בין המשרתים, במסגרתה החיילים מכל ספינה הגישו הצעות לעיצוב, והסבירו מה עומד מאחורי הבחירה ".

את התוצרים המרשימים הציגו החיילים בפני ועדה שכללה את משט 3, רס"ר השייטת והמפל"גים ובסופו של דבר, לאחר לבטים רבים, נבחר העיצוב של ספינת אח"י חרב.

"הסיכה שנבחרה מורכבת מכל הערכים של השייטת - אהבה, ניצחון ומשפחה", אומר בחיוך קצין לוחמה אלקטרונית באח"י חרב ומחזק את דבריו מי שצייר את העיצוב המנצח, סגן עומר חג'ג'. "החל מהלב האדום במרכז הסיכה, דרך חבל הזהב שמסמל את הקשרים החזקים בין האנשים ועד לחרטום הספינה שמייצג את ההתקדמות וההתפתחות המתמדת של השייטת, כל פרט באמת מייצג את מי שאנחנו".

לטקס הגיעו יותר מ-1000 לוחמים, ותומכי לחימה בשייטת 3 בנוסף לבכירים בזרוע, והסיכות נחשפו בהדרגה כך שכל מפקד חשף אותן לפקודיו. "הסיכה החדשה מסמלת את החזון שבנינו יחד", אומר בנאומו מפקד השייטת, אל"ם גיא גולדפרב, "אתם עושים לילות כימים בין אם במערכה שבין המלחמות, באופרטיבי או באימונים. אני רואה אתכם יום, יום, שעה, שעה, ואין לי ספק שביום פקודה נהיה מוכנים לכל משימה וננצח כל אויב, הערב הזה הוא בשבילכם".