הסטי"לים מתרגלים - איך תיראה המלחמה הבאה בזירה הצפונית?

לאורך כל מישור החוף אך בזווית קצת שונה, יצאה בשבוע שעבר שייטת 3 לשבוע מלחמה גדול במיוחד, בו תרגלו הספינות כיצד תראה המלחמה הבאה בזירה הצפונית - מהמים. כל הפרטים (שמותר לנו להגיד)

13.02.20
בתיה ואן זיידן, מערכת את"צ

בשבוע שעבר, במשך שלושה ימים מלאים, תרגלו שמונה ספינות טילים משייטת 3 תרחישי חירום שונים בתנאי מזג אוויר משתנים, והכול תחת מעטה של חוסר ודאות לאן האימון יתגלגל.

"יצאנו ל'מלחמה' בשבוע שעבר", פותח קצין אגף המבצעים של שייטת 3, רב סרן אופיר בן דוד, "תרגלנו לחימה בזירה הצפונית - מהזווית הימית".

האימון שנקרא "כספי" על שם אברהם כספי שנפל ב-1967, יצא לדרך ביום שני, ונערך באגן הים התיכון המזרחי ולאורך כל מישור החוף. "יש לנו יתרון על פני ציים אחרים", מציין קצין האג"ם, "שמורה לנו היכולת לתרגל ולהתאמן בדיוק במקום שבו גם נערוך את המלחמה הבאה. אנחנו מנצלים את היכולת הזו עד תום, חולשים על כל השטח ומכירים כל פינה".

"השייטת היא כמו חטיבה רק שהיא שטה, אתה יכול לשבץ אותה בכל מקום בים והחטיבה הזו תדע לעשות הכול - לתקוף מטרות באוויר או בחוף, לתקשר בכל פינה על הגלובוס וכמובן להגן ולתקוף מטרות במים. יכולות ההגנה והתקיפה של סטי"ל הן אדירות", מתגאה הקצין.

בשיתוף פעולה הדוק ניווטו הלוחמים הימיים את דרכם לאורך התרגיל בספינות, כשלצידם גם יחידות שונות בזרוע הים ובחיל האוויר. "ברגע שאימון של שייטת 3 נקבע כולם רוצים לקחת בו חלק", מסביר רס"ן בן דוד.

"התפקיד שלנו הוא להגן על נתיבי השיט והסחר של ישראל, על אסדות הגז וכמובן על המדינה עצמה, ואני יכול להגיד שהשגנו את מה שרצינו לעשות", מסכם רס"ן בן דוד, "יצאנו לים, עברנו על כל הפקודות והנהלים וחזרנו עם המון לקחים ומסקנות כדי להיות יותר טובים".