כמה פרטים שאולי יפתיעו אתכם על הצוללנים החדשים שלנו

רגע לפני שהם מתחילים את השירות המבצעי והחשאי שלהם, תפסנו את הצוללנים הצעירים לכמה שאלות חשובות מאוד. מאיך נראית ההכשרה הארוכה ועד מי מהם חייך בחוגר - כל התשובות

08.12.21
גל רביבו, מערכת את"צ

השבוע, ולאחר גיבוש, מיון וקורס ארוך של שנה וחודשיים, הצטרפו למשפחת הצוללנים של זרוע הים כ-30 חיילים חדשים. 

ההכשרה שלהם, הכוללת חודש שלם בו אסור להם לדבר, ידועה כאחת המאתגרות - פיזית ומנטלית. "הקורס אורך שנה וחודשיים", אומר סמל א', ממסיימי הקורס היוקרתי, "בהם עברנו המון תכנים מקצועיים וערכיים, אבל היא גם מחשלת ולא מתאימה לכל אחד. הרגילו אותנו לניתוק, לחוסר וודאות ולעמידה בלחץ - דברים שרובנו לא התמודדנו איתם לפני הצבא, בטח שלא באינטנסיביות כזו". 

הכול נעשה על-מנת למצוא את הטובים ביותר לשירות החשאי הזה, שייחודי רק לשייטת הצוללות – לבצע משימות מבצעיות וסודיות בעומק האויב, רחוק מחופי ישראל וללא יכולת תקשור עם הבית.

בנוסף למקצועיות, הם גם מרוויחים חברים לחיים. "חברי המחזור לאט לאט הופכים למשפחה שלך", מספר סמל א, "שתומכת ומלווה אותך בכל הקושי, חוסר הוודאות, הלימודים והמרחק. אין ספק שזה מה שמחזיק אותנו ברגעים הקשים". 

"בזכות כל מה שעברנו, למדתי המון על עצמי. ראיתי תחושת מסוגלות שלא ידעתי שקיימה בי, והבנתי שכל משימה שיתנו לי, אהיה מסוגל לבצע בצורה הטובה ביותר", מסכם סמל א', "ואחרי שנה וחודשיים מלאי מסעות, למידה, אתגרים, חוויות וחברים אני עומד להתחיל את השירות עליו תמיד חלמתי". 

ועכשיו - שאלנו את מסיימי הקורס כמה שאלות אישיות יותר, שאולי יעזרו לכם להבין מי האנשים המסתוריים האלו:

48.1% הם הבכורים, 40.7% אמצעים ופחות מ-10% הם האחים הקטנים במשפחה.

ברור שעל מנת להגיע לתפקיד שכזה צריך להיות בן אדם רציני, אבל הצוללנים החדשים כלכך רציניים ש77.8% מהם אפילו לא חייכו בתמונת החוגר שלהם ורק 22.2% כן.

63% מהם הם הראשונים במשפחה שלהם שמשרתים בזרוע הים, אבל תשימו לב! ל-11.1% יש עוד מישהו מהמשפחה שלהם ששירת לא רק בזרוע הים, אלא בשייטת 7 בכבודה ובעצמה, בדיוק כמוהם.

70.4% היו חברים בתנועת נוער, יותר מחצי מנגנים על כלי נגינה כלשהו ויותר משני שלישים מתוכם עשו מכינה או שנת שירות לפני הצבא.

ועוד עובדה למחפשים: כ-40% מהם נמצאים במערכת יחסים (ולדעתנו גם לבני ולבנות הזוג שלהם מגיעה סיכת צוללן), מה שאומר ש-60% רווקים