מה הסוד של הלוחמים הימיים?

במשך 4 ימים התאגדו טובי לוחמי צה"ל לאליפות הכושר הקרבי בבה"ד 8, ועשו הכול כדי להוכיח שהם מספר 1. אך מבין 12 המנצחים, יש 7 שלקחו את הזהב בכל בית בו השתתפו - במקצה אחר מקצה ניצבו הלוחמים הימיים במקום העליון על הפודיום, והוכיחו שגם בים וגם ביבשה - הם בראש

06.11.22
מיה צדוק, מערכת את"צ

אל אליפות צה"ל לכושר קרבי שנערכה בשבוע שעבר, הגיעו הלוחמים והלוחמות הטובים ביותר בצה"ל, אך מבין כולם היו כאלה שכבשו את המקום הראשון בכל מקצה שבו התחרו - נציגי ונציגות זרוע הים.

הם ירו, סחבו אלונקות, ניווטו בחולות ולחמו בקרב מגע - על פניו, תחרות שמאוד מותאמת לחי"רניקים, אז איך זרוע הים הצליחה לצאת עם שבע מדליות מוזהבות?

מחטיבות החי"ר, דרך גדודי האיסוף, השריון, התותחנים וההנדסה ועד למשרתי הזרועות - במשך ארבעה ימים הגיעו לוחמי צה"ל לבה"ד 8, לתחרות הגדולה. כל אחת מהנבחרות מנתה כ-25 משתתפים, והתחרתה מול כאלו עם הכשרת רובאי דומה - ובסוף מתוך כולם יש 12 מנצחים.

"אנחנו מתאמנים בכל השנה", מספר רס"ן (מיל') מארק פרדמן, ראש מדור כושר קרבי של זרוע הים, "אין לנו אומנם את אותם מרכיבים של האימון כמו בחיל הירוק - למשל הניווטים והקליעה, אבל יש לנו את אותה סיבולת, חוזק ומהירות". 

"הכושר הקרבי הוא חלק בלתי נפרד מהלוחמים הימיים", הוא מדגיש, "הכשירות שלהם מושרשת בזרוע. כל פעם שיש התעסקות בתחום הכשירות הכללי - יש גם התעסקות בתחום כשירות הלוחם". 

לדבריו, ההצלחה הגדולה בתחרות האחרונה היא תוצאה משולבת של עבודת המפקדים שדחפו לניצחון, הלוחמים שהבינו את חשיבות המשימה וקציני הכושר הקרבי שידעו להכין את אותם. 

והנה רשימת המנצחים מהזרוע: 

פלגה 916 - מקום ראשון

פלגה 914 - מקום ראשון

בה"ד זרוע הים - מקום ראשון

שייטת 3 - מקום ראשון

שייטת 7 - מקום שני 

שייטת 13 - מקום ראשון

מפקד שייטת 13, אל"ם א - מקום ראשון

מפקד ב"ח חיפה, תא"ל טל פוליטיס - מקום ראשון

מפקד פלגה 914, סא"ל טל כהן - מקום ראשון 

"זו הייתה אליפות מקצועית ומתוכננת היטב", מציין רס"ן (מיל') פרדמן, "שנה שעברה ההישגים היו מדהימים והשנה באמת התעלנו ולמדנו מהשנים הקודמות. רתמנו את הלוחמים בצורה בלתי נתפסת ואני גאה בכל מי שלקח חלק".