"כשהאור התחיל לזוז ימינה ושמאלה, הבנו שזה פנס החירום שלהם"

"כולם חזרו הביתה בשלום" - כל הפרטים על החילוץ הדרמטי של משפחה שסירתה התהפכה מחוץ לנמל אשדוד, בידי לוחמי ולוחמות יחידת סנפיר

20.07.22
נדב מנלה, אתר חיל הים

יום שלישי, 23:00 בלילה, צרעה 237, בפיקודו של סמ"ר גיא קירשון, שטה בים - כשהיא בכוננות מול חופי אשדוד. לפתע החיילים בתוכה מקבלים התרעה על ספינה שזקוקה להצלה. 

"קיבלנו הודעה מהמש"ז (מוצב שליטה זירתי) על סירה אזרחית שהתהפכה מול הנמל", משחזר סמ"ר קירשון, "האצנו למהירות המירבית, וכשהגענו לנקודה לא הצלחנו להבחין בדיוק איפה האנשים. הפלגנו בזריזות לנתיבי השייט שאנחנו מכירים, למקומות בהם יש סירות דייגים וסירות אזרחיות, וראינו אור קטן על שפת המים שהיה נראה כמו פנס של רשת דייגים. האור התחיל לזוז ימינה ושמאלה שוב ושוב, והבנו שזה פנס החירום של האנשים שהתחילו לטבוע".

"העלנו לאוויר פצצות תאורה וראינו קבוצה של אנשים במקום אחד", הוא מסביר, "הם היו בלחץ שנפספס אותם, וחלקם היו עם ראש מתחת למים. הפלגנו אליהם במהירות והרמנו את הילד הקטן לצרעה, ובמקביל זרקנו גלגלי הצלה לשאר האנשים. חילצנו את כולם בזריזות ובמקצועיות, עשינו להם בדיקה ראשונית, נתנו להם מים והחזרנו אותם לנמל בשלום".

תוך כדי האירוע, דבורה 831 ששטה בקרבת מקום, עדכנה את תחנת החוף וביקשה להביא את כל גורמי הרפואה הרלוונטיים למקרה שמישהו יהיה בסכנת חיים. "לשמחתנו הרבה, זה לא קרה", מספר סמ"ר קירשון, "אני שמח מאוד שהצלחנו להיות בזמן הנכון במקום הנכון. זה שילוב של הרבה אימונים, נחישות של הצוותים, מקצועיות, וגם לא מעט מזל - אם היינו מגיעים שתי דקות מאוחר יותר, המחולצים היו במצב רפואי הרבה יותר חמור".

סמ"ר קירשון מסכם: "סיימנו את האירוע הזה על הצד הטוב ביותר, ולשמחתנו כולם חזרו הביתה בשלום. יש לי צוות של לוחמים אלופים, וכולנו מרגישים גאווה וסיפוק בשירות ביחידה. אנו מלאים בהכרת תודה על כך שהייתה לנו הזכות להציל אותם, ותמיד נהיה נכונים ומוכנים לסייע לאזרחי מדינת ישראל".