"אני עומד יציב ויכול להגיד בגאווה - שהצלחתי"

סג"ם א' נולד בשפרעם למשפחה נוצרית וכבר יותר משנה שהוא בתפקיד קצין הביטחון בבסיס חיפה של זרוע הים, אך לפני שנים לא רבות הוא היה רחוק מאוד מהמצב בו הוא נמצא היום. חזרנו איתו למסלול חייו

17.01.23
אגם תותחני, מערכת זרוע הים

"לא הייתי מהתלמידים המצטיינים, זה בטוח", משחזר סג"ם א' את תקופתו בבית-הספר, "בבית הספר היו לי בעיות, הייתי בהידרדרות משמעותית בלימודים בשל היעדר יחס אישי ותמיכה, והייתי בפער משמעותי מאחרים".

על התפנית בחייו משתף: "לאבא שלי היה מוסך ותמיד התעניינתי במכונאות ימית. חבר של אבא שלי סיפר לי על 'צור ים', בית הספר המקצועי־צבאי שנמצא בבה"ד זרוע הים. כתוצאה מכך, בגיל 15 ההורים שלי החליטו לשלוח אותי ל'צור ים', שם עשיתי שינוי של 180 מעלות. הייתה לי תמיכה מהמורים והמפקדים, המוטיבציה שלי להיות בבית ספר עלתה, הצלחתי לצמצם את הפער וחשוב מכל - להבין את חשיבות השירות הצבאי ולהתאהב בזרוע".

"לא היה פשוט להגיע מהבית בשפרעם לבית הספר בחיפה ולהפך, אבל הרגשתי שייך וידעתי שזה שווה את זה". סג"ם א' סיים את הלימודים, קיבל תעודת הצטיינות על לימודיו והתנדב לשירות כלוחם בזרוע.

"זה היה לי ברור מאליו שאני מתגייס. היה לי חשוב להתגייס לזרוע הים - מאז ומתמיד הים הרגיע אותי והעניק לי שלווה, גם בתקופות לא פשוטות, ומאוד עניינה אותי המכונאות הימית, זה הוא מקצוע שלא ניתן לרכוש בשום חיל אחר", הוא מספר על הבחירה בגיוס לזרוע. "כשהגעתי לזרוע הים הבנתי עד כמה השירות הצבאי יכול להוות עבורי קפיצת מדרגה אישית ומקצועית".

כמו כן, ההתנדבות לצה"ל אינה ההתנדבות היחידה של סג"ם א': "התנדבתי שנה במשטרה וכבר חמש שנים שאני מתנדב במד"א בתור חובש. חשוב לי לתרום לקהילה".

לאחר השירות כלוחם, בחר סג"ם א' להמשיך בצה"ל ולצאת לקורס קצינים. הוא סיים בהצלחה את הקורס ושובץ כקצין אבטחה בבסיס חיפה של הזרוע. "אני מפקד על 27 חיילים המשרתים כמגינים אסטרטגיים בבסיס חיפה. אנחנו דואגים להגן על הבסיס ולשמור על השגרה והרציפות המבצעית שלו".

החודש, יחזור סג"ם א' למקום בו למד על עצמו ועל הזרוע, המקום בו התקווה שבה ואיתה התפתחו גם תוכניות העתיד. הפעם יהיה בצד ההפוך של הכיתה ויגיע להרצות עבור התלמידים הנוכחיים ב'צור-ים'. "חשוב לי שהתלמידים יקבלו את התמיכה שלי ולהשפיע עליהם כמו שהשפיעו עליי בעבר. להעביר להם את אהבת הארץ והגנה על הבית ואת חשיבות שילוב החברה הנוצרית", אומר בהתרגשות.

"זאת גם אחת הסיבות שיצאתי לקצונה. היה לי חשוב להשפיע על אנשים, להיות להם דמות משמעותית בחייהם, לעזור להם להתפתח כמו שעזרו לי והשפיעו עליי". על ההחלטה הזאת הוא ממשיך ומשתף, "היה לי חשוב מאוד להוות דוגמה לאוכלוסייה הנוצרית. כשיצאתי לקצונה, יצאתי גם עבור החברה הנוצרית כולה - ואני מרגיש שאני מייצג אותה".

"כשאני מסתכל אחורה על הדרך שלי מאז ועד היום, אני יכול להגיד שלמרות כל הדברים שעברתי, אני עומד יציב ויכול להגיד בגאווה - שהצלחתי", הוא אומר ומסכם בתוכניותיו לעתיד. "אני מתכנן להמשיך ללמוד ולדאוג לשמור על ביטחון המדינה, אני רואה את עצמי נשאר בצבא ומשפיע כמה שניתן על הסביבה".