צללנו למשפחה שהגלים זורמים לה בדם

מה המסורות והמנהגים במשפחה שלכם? ארוחת שישי, אולי טיול בשבת או מאכל שסבתא מכינה כבר שנים… אבל על איסור שריקות בגלים כבר שמעתם? משפחתו של תא"ל בדימוס, שבתאי לוי, סגן מפקד חיל הים לשעבר, מוכיחה שאצל משפחות הזרוע - המים חודרים עמוק

21.02.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

עוד מהשמות שקיבלו בלידתם: הילה, נגה, סער, אמיר ושחף, ילדיו של תא"ל (בדימוס) שבתאי לוי, סגן מפקד זרוע הים לשעבר, גדלו כששירותו של אביהם הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום. 

אולי הם נשמעים שמות לא "ימיים" במיוחד, אבל תא"ל לוי ממהר להצביע על הקשר: "קיבלתי השראה רבה מהחיל. למשל - ספינת הטילים אח"י 'נגה' וספינות הטילים 'סער', וגם המבצע הימי 'הילה'".

תא"ל בדימוס, שבתאי לוי (ימין) וילדיו (שמאל)

"גדלתי לתוך משפחת זרוע הים", מספר סרן (בדימוס) סער, בנו של תא"ל לוי, "אפילו את הברית שלי חגגו בבית הספר לחובלים, ומהר מאוד התאהבתי בעבודת הימאות". כעבור שנים, הוא חזר לאותו המקום, שהפך לבית שני עבורו - ונהיה חובל.

"לפני שהתגייסתי, אבי רצה לתת לי את ההרגשה שאני יכול לבחור ללכת לאן שאני רוצה בצבא", משחזר סער, "אז הוא הציע להזמין אלינו הביתה 3 מחבריו. לא הופתעתי שכשהם הגיעו - כולם לבשו את מדי הקבע של זרוע הים". 


שבתאי וסער על אח"י סער

"כשאתה חובל על כלי שיט נוצרים קשרים מיוחדים במהלך השירות, והמסלול האינטנסיבי והארוך מקרב בצורה בלתי רגילה בין אנשים", מסכם סרן סער, שהזרוע עבורו היא כבר בית, והחברים לסיפון הם משפחה, "אנחנו דואגים לכלי השיט יחד, ותלויים בו ואחד בשני כשאנחנו בין הגלים. רק יחד נצליח, וזה מה שהופך אותנו למשפחה שאנחנו". 


שבתאי, סער ושחף (משמאל לימין)