"פעלתם בנחישות מפרוץ המלחמה וצריכים להיות ערוכים להמשך עצים"

05.09.24
מערכת את"צ

אל"ם י' נכנס לתפקיד מפקד שייטת הצוללות של זרוע הים (שייטת 7), במקומו של אל"ם א', אשר כיהן בתפקיד בשלוש שנים האחרונות. 


טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים בחיפה, בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס חיפה, תא"ל אלי סוחולצקי ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אנו נמצאים בימים מורכבים, ימי מלחמה. בסיס חיפה שקט הערב - אך זהו שקט מתעתע", אמר מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, "עת מלחמה, הזירה הימית נפיצה, זה מכבר ידוע כי הים הוא מרחב בעל חשיבות אסטרטגית ורגישות גבוהה מאוד למדינת ישראל. המשימות כבדות ומאתגרות, המאמץ המלחמתי ארוך וממושך- וכולנו שותפים לו. שייטת 7, יחידת חוד מרתקת, מסווגת ושונה - אמונה על פעולות ייחודיות ואסטרטגיות שמתבצעות במרחבים רחוקים ועמוקים".

"פעולותיה השקטות והחשאיות בעלות תרומה שלא תסולא בפז לביטחונה של ישראל", הוא הוסיף, "הרוח האנושית כאן היא מפתח לכל הצלחה. הרוח שלכם זו רוח מיוחדת, הנשענת על קוד גנטי מעולה, על אנשים מיוחדים בערכיהם ובאופיים. האחריות שלכם עצומה - כל בעל תפקיד חייב לבצע את פעלותיו באופן המקצועי ביותר, שהרי כולכם בגוף לחץ אחד. כל אחד מכם חייב ללמוד לעומק, להבין באופן מדוייק את תפקידו. ביחידה הזו אין סוף להתפתחות, אתם ממשיכים להיבנות ולהתעצב לאורך כל משך השירות שלכם בשייטת".

 


"מלחמת 'חרבות ברזל' היא מלחמה על הבית", הצהיר מפקד שייטת הצוללות (7) היוצא, אל"ם א', "מלחמה ארוכה, מלחמה במספר חזיתות, מלחמה המזקקת הכל - את מהות קיומנו, את צדקת דרכנו, המלחמה מבדילה בין עיקר לטפל. בין הכרח למותרות. החלפת פיקוד תוך כדי מלחמה משולה להעברת מקל במירוץ שליחים - אין לנו את המותרות לעצור. אנחנו חייבים להמשיך בדרך, להמשיך להתקדם, להמשיך ליזום, להמשיך להגשים יעדים מבצעיים. י' היקר, אני מעביר אליך את המקל. אתה חד ונבון. קר רוח. נחוש ובטוח בדרכך. אתה הופך לחלק משרשרת משט״י 7, שרשרת מגובשת, מחויבת שהיחידה יקרה לה".

מפקד שייטת הצוללות היוצא, אל"ם א'

"זכות ניתנה לי, לקבל את הפיקוד על שייטת הצוללות ואני נכנס לתפקידי בתחושת אחריות ושליחות גדולה", אמר מפקד שייטת הצוללות (7), אל"ם י', "אלו ימי מלחמה ומשכך, אין ימי חסד. אויבנו אינם קופאים על שמריהם וכך גם אנחנו. אנשי שייטת 7, פעלתם בנחישות, ביוזמה, במקצועיות ובעומס רב מאז פרוץ המלחמה ואתם צריכים להיות גאים בכך וערוכים להמשך דומה ואף עצים יותר. א' היקר, טביעות אצבעותיך ניכרות היטב ביחידה שהתקדמה מאוד בתקופתך: בפעילות המבצעית, בהנחלת תרבות היוזמה המבצעית, בפיקוד המאפשר ובדאגה לאנשים במובנה העמוק - בחיבורם למשימה, באתגורם ובאהבה אליהם".

מפקד שייטת הצוללות, אל"ם י'