31 חניכים סיימו את הכשרתם כצוללנים בצל המלחמה

05.06.24
מערכת את״צ

31 חניכים סיימו אתמול (שלישי) את הכשרתם כצוללנים בצל המלחמה ויצטרפו לשייטת הצוללת של זרוע הים.

הטקס נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס ההדרכה, אל"ם תמיר שמש, מפקד שייטת הצוללות, אל"ם א', קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

שייטת הצוללות, אליה יצטרפו החניכים, הינה יחידת עילית אשר מבצעת מגוון רחב של משימות מבצעיות בזירות קרובות ורחוקות. קורס צוללן הינו אחד מהקורסים הייחודיים בצה"ל המכשיר לוחמי חוד בשייטת הצוללות, אליו מתמיינים מאות מועמדים בכל שנה, ואורכו כשנה וחודשיים. במהלך הלחימה וכחלק מהקורס, הצטרפו מסיימי הקורס להפלגות מבצעיות אותן ביצעה השייטת.

"הערב אתם, מסיימי קורס צוללן מחזור 125, עומדים בנקודת הסיום המהווה גם את נקודת ההתחלה", נאם מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, "בעת הזו אנו מלאים בהערכה אליכם. אתם בחרתם להתנדב ולהשקיע כדי לעמוד בחוד החנית הלוחמת של מדינת ישראל. בעיצומה של שעת מלחמה היסטורית אתם בחרתם לקיים את שבועת הדורות - להגן על המולדת, על חירות ישראל ועל עם ישראל. נכנסתם אל מסלול ההכשרה מצוידים במטען ערכי בסיומו אתם בעלי ידע ובעלי יכולת איכותית ביותר".

"ההכשרה הארוכה טבעה בכם ערכי מופת- רעות, אחוות לוחמים, מקצועיות, אחריות, חתירה לניצחון ושאיפה מתמדת להיות הטובים ביותר", הוא המשיך, "לדור שלכם יהיה חלק משמעותי בהשגת יעדי המלחמה ובהשבת הביטחון לתושבי המדינה. הדור שלכם הוא זה שמעכשיו יעצב את תפיסת הביטחון של מדינת ישראל שנים קדימה".